شناسهٔ خبر: 67516898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

خبر مهم گالانت درباره جنگ غزه/ توافق با حماس نزدیک شد

ایرنا : یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم بیش از هر زمان دیگری به توافق مبادله اسرا با حماس نزدیک شده است.

صاحب‌خبر -

گالانت خطاب به خانواده اسرای رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: در حال حاضر ما بیش از هر زمان دیگری به توافق مبادله اسرا نزدیک شده‌ایم.

پیش تر یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده بود که مذاکرات بین طرف‌های مختلف در مورد آتش بس در غزه از امروز (جمعه) در دوحه از سرگرفته خواهد شد.

خبر مرتبط
ارتش اسرائیل کوتاه آمد/ آماده پذیرش آتش بس به هر قیمتی هستیم

در حالیکه برخی منابع اسرائیل از افزایش امیدها برای آتش‌بس و توافق با حماس خبر داده‌اند، ارتش اشغالگر نیز از هرگونه آتش‌بسی استقبال کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی، گفت: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش‌ بس موجب پیشبرد مذاکرات شده و زمینه را برای رسیدن به توافق نهایی فراهم خواهد کرد.

در همین رابطه برخی منابع اعلام کردند که هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا رئیس موساد راهی دوحه شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز پیش تر نوشته بود: به نظر می‌رسد که مذاکرات آتش‌بس میان (رژیم) اسرائیل و حماس که می‌تواند منجر به آزادی گروگان‌ها (اسرای) بیشتری شود، در این هفته پیشرفت داشته است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

 

نظر شما