شناسهٔ خبر: 67516811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پایان حاکمیت 14 ساله حزب محافظه‌کار در انگلیس/ حزب کارگر به قدرت رسید

اقتصادنیوز: رسانه‌‌های انگلیسی با استناد به نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی اعلام کردند که حزب کارگر با اکثریت قاطع حزب محافظه‌کار را شکست داده و به حاکمیت ۱۴ ساله این حزب پایان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس از صبح پنج‌شنبه آغاز شده و رسانه‌های غربی بر اساس نظرسنجی از رأی دهندگان در پای شعب اخذ رأی از پیروزی قاطع حزب کارگر خبر می‌دهند.

روزنامه گاردین، خبرگزاری رویترز، خبرگزاری فرانسه و دیگر رسانه‌های غربی  در این باره نوشتند که  حزب کارگر موفق به کسب 410 کرسی پارلمان خواهد شد در حالی که حزب محافظه‌کار تنها 131 کرسی را از آن خود کرده است.

خبر مرتبط
روسیه: در انتخابات پارلمانی انگلیس دخالت نکردیم

اقتصادنیوز: سفارت روسیه در لندن در بیانیه ای هرگونه مداخله در انتخابات پارلمانی انگلیس را که چهارم ژوئیه ( ۱۴ مرداد) برگزارمی شود، رد کرده است.

این نتیجه به این معناست که بزرگترین اکثریت مجلس عوام در حدود 190 سال گذشته رقم خواهد خورد و انتظار می رود که کی‌یر استارمر، رهبر اپوزیسیون در انگلیس جایگزین ریشی سوناک، نخست وزیر قبلی این کشور شود.

بیش از 46 میلیون نفر در بریتانیا واجد شرایط رای دادن هستند و هر کدام یک رای دارند. هر حزبی که بتواند 326 کرسی را از آن خود کند اکثریت مطلق را به دست آورده و برنده خواهد بود.

به نوشته نشریه «دی سایت» دلایل زیادی برای افول محافظه کاران وجود دارد. به خصوص در زمان «بوریس جانسون»، نخست وزیر سابق این حزب، رسوایی‌‌ها و امور متعدد اعتماد مردم را به حزب محافظه کار که 14 سال حکومت کرده، از بین برده است.

 

 

نظر شما