شناسهٔ خبر: 67516531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده دموکرات کنگره آمریکا: بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند

​​​​​​​تهران- ایرنا- ست مولتون نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ماساچوست با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع برای حزب دموکرات پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، تاکید کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌‎گیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، مولتون با اشاره به اینکه اطمینان ندارد بایدن بتواند دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نوامبر شکست دهد، گفت: بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشیده و اجازه دهد رهبران جدید در حزب دموکرات برخیزند.

نماینده دموکرات کنگره آمریکا با بیان اینکه بایدن خدمات عظیمی به ایالات متحده انجام داده است، اظهار کرد: اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که وی قدم در جای پای جورج واشنگتن به عنوان یکی از بنیانگذاران آمریکا بگذارد و کناره‌گیری کند تا نسل جدیدی از رهبران دموکرات برخاسته و با ترامپ رقابت کنند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف بایدن در مناظره هفته گذشته‌اش در مقابل ترامپ، خاطرنشان کرد: در صحبت‌هایی که با صدها نفر از سیاستمداران دموکرات داشتم، همه نگران این هستند که ترامپ از عملکرد ضعیف بایدن در آن مناظره حداکثر بهره‌برداری را در جهت بردن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا انجام دهد.

مولتون با بیان اینکه دموکرات‌ها از بعد از پایان مناظره بایدن و ترامپ، وارد گفت وگوهای جدی در خصوص لزوم کناره‌گیری بایدن شده‌اند، تاکید کرد: باید فرایند دقیقی را دنبال کنیم که منجر به خیزش رهبران جدید در حزب دموکرات و یافتن جانشینی مناسب برای بایدن شود اما موضوعی که از همه چیز مهم‌تر است اینکه ما باید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شویم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در مورد معرفی کامالا هریس به عنوان نامزد جدید حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت: من در مورد این موضوع مطمئن نیستم و هنوز چیزی مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا، پیش تر «لوید داگت» نام خود را به عنوان اولین نماینده دموکرات کنگره آمریکا ثبت کرد که به دلیل عملکرد ضعیف رئیس جمهور ایالات متحده در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور، خواستار کناره‌گیری جو بایدن از سمت نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شد.

بایدن در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی محلی WAUK در ایالت «ویسکانسین» در شمال مرکزی ایالات متحده که روز پنجشنبه به وقت محلی پخش شد، درباره مناظره‌اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور و رقیب خود برای انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، گفت: «من شب بد و سختی را پشت سر گذاشتم و حقیقت ماجرا این است که من شکست خوردم و اشتباه کردم، اما این تنها ۹۰ دقیقه مناظره پشت تریبون است. به کارهایی که طی سه سال و نیم انجام داده‌ام، نگاه کنید.»

در همین حال کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز پیش تر در نشستی خبری با خبرنگاران در کاخ سفید گزارش منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز را رد کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن در حال بررسی کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری است؟، گفت: «قطعا خیر».

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نظر شما