شناسهٔ خبر: 67514452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2600 دانش آموز و موتورسوار گلستاني آموزش ها و خدمات ايمني را فراگرفتند

صاحب‌خبر -
2600 دانش آموز و موتورسوار گلستاني آموزش ها و خدمات ايمني را فراگرفتند
خبرگزاری آریا - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 600 دانش آموز مدارس حاشیه راهها و موتورسیکلت سوار استان از آموزش های لازم ترافیکی و خدمات ایمنی بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری آریا(گلستان)، شاهین تفتیک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آموزش و خدمات ایمنی 2600 دانش آموز مدارس حاشیه راهها و راکبین موتورسوار، اظهارداشت: این آموزش ها با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و موتورسیکلت سواران و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه شده است.
به گفته وی، در این طرح آموزشی بیش از 2 هزار و یکصد قلم انواع کتابچه و بروشور آموزشی، فلش کارت، دفتر تکلیف ایمنی، مداد رنگی ، آویز شبرنگ کیف، پرچم گذربان مدرسه، جلیقه گذربان و کیف و کلاه ایمنی،شبرنگ و چراغ جلو و عقب موتور به همراه آموزش های اصولی و کاربردی به دانش آموزان و موتورسواران اهدا شد.
تفتیک افزود: روستاهای بهره مند از این آموزش ها شامل روستاهای لمسک،حسین آباد، گوزن فارس، تقی آباد،قرق، ابراهیم آباد و سیاهتلو در شهرستان گرگان، غفارحاجی و قرنجیک در گمیشان و قره بلاغ، باقرآباد، سنگدوین، بهلکه نفس،مهدی آباد و مزرعه کتول در شهرستان علی آباد و قاسم آباد در آق قلا و لیوان شرقی و نوکنده در بندرگز می شوند.
وی، موتورسواران و دانش آموزان و عابرین پیاده را اقشار آسیب پذیری دانست که مطابق آمارها بیشترین سهم را در تصادفات و تلفات جاده ای از خود برجای می گذارند.
در استان گلستان 170 مدرسه حاشیه راه و جود دارد.

نظر شما