شناسهٔ خبر: 67513926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

زنده‌گیری و تیمار خرس قهوه‌ای در اقلید فارس

صاحب‌خبر -

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقلید از زنده‌گیری و تیمار یک خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصتی دوباره برای احیای حیات‌وحش دانست.

به گزارش سایت شیرازه، «علی بخش نجاتی صبح امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ با بیان اینکه یک خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود، بیان کرد: این خرس در قسمت کوه‌های بکان بخش حسن‌آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان در اثر برخورد خودرو آسیب‌دیده بود و توسط کارشناسان بخش اداره حیات‌وحش اداره کل و یگان اداره حفاظت محیط‌زیست اقلید به‌وسیله تور زنده‌گیری شد.

او افزود: این‌گونه حیات‌وحش پس از زنده‌گیری جهت تیمار بیشتر و مداوا به اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های روستای بکان و امامزاده اسماعیل را دارند خواست موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط‌زیست با کمترین خسارت در جاده‌های یاد شده آمد و شد کنند تا به این گونه جانوری خسارت وارد نشود.

نجاتی با بیان اینکه روزانه ده‌ها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند، افزود: تصادفاتی که برای این مخلوقات بی‌زبان ناگزیر است؛ اما انسان‌ها می‌توانند راهکارهایی برای کاهش آن بیابند.

روابط‌ عمومی محیط‌زیست فارس در پایان بیان کرد: شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودروهای مختلف حداقل یک‌بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده‌ها و خیابان‌ها روبه‌رو شده‌اند. در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری سگ‌ها و گربه‌ها و در جاده‌های برون‌شهری، گونه‌های متنوع جانوری قربانی خودروهایی بوده‌اند که با سرعت زیاد آن‌ها را یا ندیده، زیر گرفتند و یا نجات خود و خودروشان را بر جان آن‌ها مقدم دانستند.»

انتهای پیام

نظر شما