شناسهٔ خبر: 67512859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فصل جدید «از سرگذشت» با «با حسین حرف بزن» به محرم می‌آیند

با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) شبکه نسیم از روز شنبه ۱۶ تیرماه جدول پخش خود را تغییر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شبکه نسیم برنامه‌های تولیدی جدید از جمله سری جدید «از سرگذشت»، «مجلس واقعه»، «باب الحسین (ع)»، «آن لحظه»، «من حسین (ع) را دوست دارم»، «نسیم آوا» و  «با حسین(ع) حرف بزن»  را در کنداکتور دهه اول محرم خود جانمایی کرده است.

سری جدید «از سرگذشت» به تهیه کنندگی محسن نجفی سولاری و کارگردانی محمد پیوندی با اجرای علی‌اکبر قلیچ  با دکوری متفاوت هر شب ساعت 21 از شبکه نسیم پخش می‌شود. این برنامه درقسمت اول با مطرح کردن داستان سوژه اجتماعی و در قسمت دوم با حضور یک سلبریتی که زندگی خودش را مطرح می‌کند و در جایی که نقطه عطفی با سوژه اجتماعی دارد به قسمت دوم برنامه اضافه خواهد شد. در پایان هر قسمت یک کوله به میهمان‌های هر برنامه تقدیم خواهد شد تا در روز اربعین شاید مسافر سیدالشهدا باشند.

«مجلس واقعه» به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی یک برنامه آیین تعزیه خوانی شهیدان دشت کربلاست که هر شب ساعت 22 از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود و در هر قسمت یک مجلس تعزیه‌خوانی برپا خواهد شد.

تعزیه یکی از مؤلفه‌های فرهنگی آئینی کشور است اما نسل جدید با آن آشنایی ندارد و به همین دلیل شبکه نسیم سراغ چنین برنامه‌ای رفته است. محور برنامه، نمایش تعزیه است و در آن گفتگوهایی هم صورت می‌گیرد.

«باب الحسین (ع)» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا خوش بیان در شهادت سالار شهیدان هر شب به صورت زنده ساعت 12 بامداد از شبکه نسیم پخش می‌شود. این برنامه با حضور مداحان معروف، کارشناس مذهبی و گفت و گو با مادران شهید و ایتم شریک روضه که به مداحان معروفی که در قید حیات نیستند پرداخته می‌شود.

«آن لحظه» به تهیه‌کنندگی حسن کچویی و کارگردانی محمد گواهی اصفهانی هر شب ساعت 19 از شبکه نسیم در ایام محرم به روی آنتن می‌رود. این برنامه با سبکی متفاوت و تلفیق تئاتر، مستند و گفت‌وگو با کارشناس به مسائل تاریخی و زنان تأثیرگذار از گذشته تاکنون خواهد پرداخت.
«آن لحظه» تعریفی است که چه شد در لحظه دوستداران امام حسین از او جدا شدند و بالعکس افرادی در لحظه به سمت امام حسین برگشتند و کنار او قرار گرفتند.

«من حسین(ع) را دوست دارم» به تهیه‌کنندگی و اجرای سامان ارس خان و کارگردانی سجاد ساعی هر شب ساعت 20 از شبکه نسیم پخش خواهد شد. این برنامه در پنج شب اول محرم گفت‌وگو با چهره‌هایی که تمام عمر خود را برای امام حسین گذاشتند خواهد بود و از شب ششم تا سیزدهم محرم به عزاداری‌های یزد پرداخته می‌شود.

«نسیم آوا» به تهیه‌کنندگی و با اجرای محمدرضا محبی دیگر برنامه تدارک دیده شده ایام ماه محرم این شبکه است که هر شب ساعت 20:30 از شبکه نسیم به روی آنتن خواهد رفت.
پخش تیتراژهای ماندگار فیلم و سریال های محرمی، موسیقی‌های محرمی، حضور خوانندگان جوان، گروه‌های سرود، کارشناس نوحه نواحی اصیل، نوحه خوانندگان معروف کشور در هیت ها و ... از جمله بخش‌های این برنامه خواهد بود.

همچنین برگزیده فصل‌های پیشین  مجموعه محبوب «با‌حسین (ع) حرف بزن» هر شب  ساعت 23 از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما