شناسهٔ خبر: 6751244 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پیمان اکبری: تیم قزاقستان به آب و آتش زد

نسیم

سرمربی تیم ملی والیبال "ب" پس از پیروزی برابر قزاقستان گفت: این بازی منهای ست دوم آن پایاپای پیش رفت/ هر دو تیم در خط سرویس بد عمل کردند/ چین تایپه جزو تیم‌های قدرتمند در شرق آسیا است که در کار سرعتی تخصص دارند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، پیمان اکبری در نشست خبری پس از پیروزی سه بر صفر تیم ملی ایران مقابل قزاقستان اظهار داشت: این مسابقه براى قزاقستان بسیار حیاتی بود زیرا با شکست در این دیدار، شانس صعود به جمع هشت تیم برتر رقابت ها را از دست می دادند و به این دلیل به آب و آتش زدند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در این مسابقه نقاط قوت تیم قزاقستان مانند دفاع روی تور را از کار بیندازیم که تا حد زیادی هم موفق به این کار شدیم.

اکبری خاطرنشان کرد: هر دو تیم در زدن سرویس عملکرد ضعیفی داشتند زیرا با توجه به درخشش دریافت کننده ها مجبور بودند روی به سرویس های ریسکی بیاورند.

وی گفت: یکی از ویژگی های خاص والیبال ایران این است که بازیکنان پس از پیروزی در دو ست، حریف را دست کم می گیرند و در ست سوم با تمام توان بازی نمی کنند. در این مسابقه هم پس از پیروزی ما با اختلاف زیاد در ست دوم، دچار این مشکل شدیم در حالی که پیش از مسابقه درباره این مسئله به بازیکنان تذکر داده بودم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مسابقه بعدی این تیم مقابل چین تایپه گفت: چین تایپه بیشتر روی کارهای سرعتی تمرکز دارد زیرا علاوه بر سرعتی زنان این تیم، دیگر مهاجمین چین تایپه هم در زدن اسپک سرعتی تخصص دارند که علت این توانایی این تیم هم دریافت بسیار خوب آنهاست.

وی افزود: در این مسابقه سعی می کنیم با زدن سرویس های خوب، دریافت حریف را وچار مشکل کنیم تا نتوانند از حملات سرعتی استفاده کنند.

آندری پاتراکوف سرمربی تیم ملی قزاقستان نیز در این نشست و در حالی که به زبان فارسی حرف می زد، گفت: مصدومیت برخی بازیکنان ما باعث شد با تغییرات زیادی در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد : والیبال ایران پیشرفت زیادی کرده است و در حال حاضر نه تنها بهترین تیم آسیا بلکه یکی از بهترین تیم های جهان نیز محسوب می شود و برای تیم ما که سطح پایینی دارد، مسابقه مقابل این تیم فرصت خوبی برای یادگیری است.

نظر شما