شناسهٔ خبر: 67510213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار اورژانس به مزاحمان تلفنی/این عواقب در انتظار مزاحمان

اقتصادنیوز: رییس مرکز فوریت های پزشکی کشور گفت: مزاحمان تلفنی اورژانس و افرادی که مکرر تماس می گیرند، به مراجع قضایی معرفی و تنبیهات اجتماعی برای آنان پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جعفر میعاد فر روز پنجشنبه در حاشیه همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۲۰ میلیون تماس با مرکز فوریت های پزشکی داشتیم که از این تعداد بیش از پنج میلیون ماموریت انجام شد.

وی بیان کرد: برخی از این تماس ها خدمات مشاوره ای داشت و حدود پنج تا ۱۰ درصد تماس ها مزاحمت بود.

میعاد فر اظهار کرد: شماره سه رقمی اورژانس به رغم حسن هایی که دارد برخی اشتباه می گیرند اما یکسری مشتری دائم هستند که جلساتی با دادستانی کشور در این زمینه داشتیم.

وی بیان کرد: بنابراین بر اساس حرفه و تخصصی کاری که این افراد مزاحم دارند احکام صادر می شود و به مدت سه ماه باید پایگاه اورژانس را نظافت کنند یا نگهبانی بدهند تا هم با حساسیت محیط اورژانس آشنا شوند و هم دوران تنبیه را بگذرانند تا دیگر تکرار نکنند.

رفع چالش اساسی اعتبار خرید آمبولانس

رییس اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان شاهد بودیم گفت: در این مدت زمان شاهد رفع چالش تامین اعتبار خرید آمبولانس بودیم.

وی ادامه داد: بنابراین با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس ها اختصاص یافته است.

میعاد فر تاکید کرد: بنابراین چالش تامین آمبولانس مرتفع شده است.

وی ادامه داد: اقدامات موثری با همت وزارت بهداشت برای سال آینده و برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت که توسعه زیر ساخت ها و منابع اعتباری از جمله آن است.

 

نظر شما