شناسهٔ خبر: 67509203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میقاتی: جامعه جهانی مقابل تروریسم اسرائیل بایستد

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با تاکید بر اینکه این کشور هرگز تجاوز به غیرنظامیان را تحمل نمی‌کند، از جامعه جهانی خواست تجاوزات تروریستی اسرائیل علیه جنوب لبنان و نوار غزه را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان در سخنانی نسبت به گسترش جنگ ویرانگر از نوار غزه به لبنان و از آنجا به کل منطقه هشدار داده و تاکید کرد که لبنان همواره به دنبال صلح بوده و هست و هرگز به دنبال جنگ نبوده است.

میقاتی در ادامه با محکوم کردن تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همچنین جنوب لبنان گفت: حملات اسرائیل، تجاوزاتی ویرانگر و تروریستی است که جامعه جهانی باید مقابل آن بایستد.

وی افزود: حوادثی که امروز در جنوب لبنان رخ می‌دهد، نتیجه تشدید تجاوزات اسرائیل به حاکمیت ملی لبنان و نقض مستمر قطعنامه بین‌المللی 1701 توسط این رژیم است.

نجیب میقاتی اظهار داشت: لبنان از زمان آغاز جنگ غزه فراخوان‌های متعددی برای حفظ آرامش و ثبات صادر کرده و درباره گسترش جنگ ویرانگر از غزه به لبنان و از آنجا به کل منطقه هشدار داده است.

این مقام لبنانی تاکید کرد: گزینه ما در لبنان همواره صلح بوده و هست و هرگز به دنبال جنگ نبوده‌ایم. ما همچنین مردمی هستیم که تجاوز به حاکمیت، عزت ملی، تمامیت ارضی و غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.

نجیب میقاتی چند روز قبل هم در جریان بازدید از مناطق جنوبی لبنان گفت: ما به‌دنبال ثبات پایدار در جنوب هستیم و همواره طرفدار صلح بوده‌ایم و بر اجرای دقیق قطعنامه 1701 تأکید داریم. اسرائیل باید حملات مکرر خود به لبنان را متوقف کند و جنگ غزه هم به‌طور کامل پایان یابد.

وی تاکید کرد: ما در همبستگی کامل با مردم خود در جنوب لبنان هستیم و همواره وضعیت آنها را پیگیری می‌کنیم. ما کنار مردم خود هستیم، مقاومت به وظیفه خود در قبال لبنانی‌ها عمل می‌کند و دولت هم وظیفه خودش را انجام می‌دهد و هدف همه ما محافظت از کشور به‌معنای کامل آن است.

انتهای پیام/

نظر شما