شناسهٔ خبر: 67508349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زمان واریز یارانه نقدی اعلام شد/ شرایط دریافت یارانه تیرماه

اقتصادنیوز: اگر جزو دهک‌های اول تا سوم هستید، براساس آنچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است، زمان واریز یارانه نقدی شما طبق روال ماه‌های گذشته، 25 تیرماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس جدول سازمان هدفمندی یارانه‌ها با این عنوان «جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه و مستمری‌ها»، دهک‌های اول تا سوم درآمدی که یارانه نقدی 400 هزار تومانی به دست‌شان می‌رسد، بیست و پنجم هر ماه باید منتظر دریافت یارانه خود باشند. یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول (دهک‌های چهارم تا نهم) که مبلغ یارانه آنها 300 هزار تومانی است، سی‌ام هر ماه پرداخت می‌شود. طبق این جدول، مستمری کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی تیرماه چقدر است؟

یارانه نقدی تیرماه به روال ماه‌های قبل، برای سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و 300 هزار تومان برای سایر دهک‌هاست. ناگفته نماند که هجدهم هر ماه هم اعتبار 120 هزار تومانی در قالب کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود. از بهمن سال قبل تا اردیبشهت امسال هم یارانه تشویقی یا کالابرگ فجرانه به مشمولان پرداخت شد که اعتبار آن 200 هزار تومان بود اما تا الان خبری از آن نشده است. هرچند مسئولان مربوطه می‌گویند این امر در حال پیگیری است، با اینحال احتمالاتی مطرح شده مبنی بر اینکه سرنوشت این طرح در دولت بعدی مشخص خواهد شد. 

2 شرط دریافت یارانه تیرماه 

برای دریافت یارانه نقدی، متقاضیان باید دارای شرایطی باشند؛ از جمله اینکه اگر در سال‌های گذشته برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند، ضمن اینکه اطلاعات آنها باید در سامانه یارانه‌ها به‌روز باشد.

wPv7ezX57yGH

نظر شما