شناسهٔ خبر: 67508130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

هواشناسی ۱۴ تیر؛ برقراری جوی آرام طی ۲ روز آینده

تحریریه جهان صنعت نیوز

سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک به ویژه در ساعات بعدازظهر در نقاط مختلف کشور و نیز مواج بودن دریاهای جنوب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار است و فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

از شنبه تا دوشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران و برخی نقاط در گیلان و غرب مازندران ابرناکی، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ارتفاعات کرمان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک انتظار می‌رود.

پنجشنبه و جمعه افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد. در غرب و جنوب غرب کشور تا شنبه افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

در ۵ روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی این ۵ روز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می دهد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا روز جمعه مواج است.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما