شناسهٔ خبر: 67508119 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در مرز حمایت؛ شکاف دلار و تتر زیاد شد/ اخراج دلار از کانال 60 هزار تومان؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 14 تیر 1403

اقتصادنیوز: مرزهای حمایتی در دسترس دلار قرار گرفته است و معامله گران معتقدند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1403، بازار شاهد نوسان محسوس قیمت‌ها نخواهد بود.

صاحب‌خبر -
 عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازگشت دلار به کانال 60 هزار تومان در پایان معاملات روز چهارشنبه، معاملات آخرین روز کاری هفته را تحت تاثیر خود قرار داده است و بسیاری از معامله گران با وجود آنکه معتقدند امروز بازار به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1403 نوسان نخواهد داد؛ اما نسبت به تحرکات بازارساز برای کاهش قیمت دلار به پایین کانال 60 هزار تومان، تردید دارند.

روز گذشته خبری درباره ورود بازارساز به معاملات با تزریق سنگین حواله و اسکناس درهم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. برخی از فعالان بازار ادعا کردند بازارساز برای ۳ روز آینده نیز همین برنامه را برای کاهش نرخ دلار به زیر ۶۰ هزارتومان تا پیش از انتخابات جمعه 15 تیر، در نظر دارد. براساس بررسی های خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی دیگر هم معتقدند خبر تزریق هر روز در بازار است و روزانه برای هدف قیمت دلار، نرخ جدید می‌دهد. معاملات روز چهارشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود و قیمت ها در بازار تحت تاثیر تحرکات بازارساز مسیر نزولی را در پیش گرفتند و قیمت دلار با از دست دادن کانال 61 هزار تومان، در 60 هزار و 400 تومان به کار خود پایان داد. همچنین قیمت درهم امارات که سطح مهم 16 هزار و 700 تومان را پیش روی خود داشت،‌ در پی تزریق سنگین بازارساز این سطح را از دست داد و تا 16 هزار و 620 تومان پایین آمد. به گزارش اقتصادنیوز، دلار اما در جریان معاملات پشت خطی از قیمت پایانی روز چهارشنبه کمی فاصله گرفت و در میانه کانال 60 هزار تومان جا خوش کرد.

افزایش فاصله قیمت دلا و تتر در معاملات روز گذشته هم دیگر موضوع مهم بازار ارز تهران بود. این رمزارز که همواره رابطه نزدیکی با اسکناس آمریکایی دارد، کانال 61 هزار را حفظ کرد تا شکاف تتر و دلار هرات به هزار تومان برسد. ارزش تتر در لحظه نگارش این گزارش به 61 هزار و 670 تومان رسیده است تا همچنان شکاف هزار تومانی پا برجا بماند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار به مرزهای حمایت رسیده است و اگر دلار مرز مهم 60 هزار و 200 تومان را از دست بدهد؛‌ عقب نشینی به کانال‌های پایین‌تر در دسترس اسکناس آمریکایی قرار خواهد گرفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ اگر قیمت‌ها در سطوح حمایت تثبیت دهند، مسیر افزایش قیمت هموار خواهد شد و مرز مقاومت دلار 60 هزار و 700 تومان پیش روی دلار قرار خواهد گرفت که در صورت رسیدن به آن و تثبیت روزانه بالای آن، شاهد بازگشت قیمت به کانال های افزایشی خواهیم بود.

گروهی دیگر از فعالان بازار هم معتقدند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1403،‌ تغییر روند بازار و نوسان محسوس قیمت ها در جریان معاملات امروز چندان محتمل نیست و بازار در مسیر رنج حرکت خواهد کرد.

نظر شما