شناسهٔ خبر: 67507444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واگذاري پروژه 1320 واحدي سردار سليماني اراک در شهريور ماه

صاحب‌خبر -
واگذاري پروژه 1320 واحدي سردار سليماني اراک در شهريور ماه
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از ماه جاری پروژه سردار سلیمانی را با 1320 واحد شروع به تحویل به متقاضیان کردیم و در حال تلاش برای رفع موانع جزئی هستیم و امیدواریم در 3 ماه دوم سال با تکمیل منابع این کار انجام شود.

به گزارش خبرگزاری آریا (استان مرکزی)، عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: در حوزه راه و شهرسازی به همت مصوبات سفر رئیس جمهور در هر 2 حوزه راه و شهرسازی توفیقات خوبی در استان کسب شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: محور اول و حائز اهمیت بحث مسکن بوده است و رئیس جمهور به صورت ماهانه پیشرفت این موضوع را بررسی می‌کردند؛ ساخت مسکن به دو شیوه انبوه سازی و گروه ساخت ساخته میشود و گروه ساخت توسط خود مردم انجام می‌شده است.
وی با اشاره به اینکه 160 هزار متقاضی در سامانه برای مسکن ثبت نام کردند افزود: 53 هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و دولت متعهد شد برای 53 هزار نفر تامین زمین کند که‌ نزدیک 2000 واحد در مرحله تحویل است و شرکت جهاد خانه سازی آن را تحویل داده است.
یوسف زاده در مورد پروژه سردار سلیمانی تصریح کرد: از ماه جاری پروژه سردار سلیمانی را با 1320 واحد شروع به تحویل به متقاضیان کردیم و در حال تلاش برای رفع موانع جزئی هستیم و امیدواریم در 3 ماه دوم سال با تکمیل منابع این کار انجام شود و خوشبختانه تا امروز با همراهی مردم و بانک ها روبه رو بوده ایم.
وی افزود: در شهر ساوه 1848 واحد در مرحله ساخت داریم و عمدتا کار تمام است و با همت دوستان تا هفته دولت و 3 ماه تابستان واحدها را تحویل دهیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در دلیجان، خمین ،محلات و تفرش توسط بنیاد مسکن واحدها در حال ساخت هستند و بعد از اتمام واحدها تحویل متقاضیان می‌شود. 
وی با اشاره به این مهم که رویکرد این بود که دولت از تصدی گری به تسهیل گری و گروه ساخت برود و از ظرفیت مردم استفاده کند، افزود: در قانون مصوبات تا 11 واحد را می‌توان ساخت اما از آنجا که هماهنگی بین آنها سخت است تا 4 واحد را انجام می‌دهند .3285 واحد در گروه ساخت توافق با مالکین شده و از محل زمین ها زمین تحویل متقاضیان شود. 
وی بیان کرد: 2000 هکتار زمین در استان الباقی اراضی ملی بوده است که به خدمت نهضت ملی مسکن درآمده و اتفاق خوبی که رخ داد این است که حدود 8986 واحد را در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن به یمن حضور آقای وحیدی واگذار شد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم تا امروز به سمت گروه ساخت بوده است اظهار کرد: 20 هزار واحد را در برنامه داریم و ساخت 30 هزار واحد را توسط متقاضیان انجام می‌دهیم.
یوسف زاده تصریح کرد: 4700 واحد تا پایان شهریور در قالب انبوه سازی تحویل مردم دهیم و 3000 واحد را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در موضوع نهضت ملی مسکن در کلان شهرها در بحث آلودگی امکان توسعه وجود ندارد اما در اراک این موضوع هدف‌گذاری شده است و با شرکتی که قرارداد بسته شده بود کار شروع شد اما به دلیل مشکلات ناشی از پیمانکار با کندی جلو رفت. 
وی اظهار کرد: در شهر اراک 8000 واحد در در حال ساخت است و با کمک منابع بانکی و منابع مردمی از سال آینده برای مردم واگذاری را شروع کنیم.
یوسف زاده اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب دولت پیگیری جوانی جمعیت بود و 2600 واحد در این راستا انجام شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: با وجود زمین هایی که در سطح استان داریم دغدغه جوانی جمعیت را نداریم و مطمئن هستیم در سال جاری نیاز جوانی جمعیت را پاسخگویی کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن دو سامانه خودنویس و جامع املاک و مستغلات را راه اندازی کردیم؛ گفت: در سامانه خودنویس حدود 11 هزار و 866 واحد ثبت شده و در آن موجر و مستاجر کد رهگیری می‌گیرند و هیچ هزینه ای ندارد ؛سامانه املاک و مستغلات ظرفیتی را ایجاد کرد که خانه های خالی به کمک متقاضیان بیاید که به ثبات بازار مسکن کمک می‌کند. 

نظر شما