شناسهٔ خبر: 67506729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مگر رونالدو را استقلالی کرده‌اید که برایش کلیپ می‌سازید؟| پرسپولیس بدون سرمربی بازیکن می‌خرد اما استقلال...

معاون اسبق باشگاه استقلال به شدت منتقد عملکرد  باشگاه در فصل نقل و انتقالات است.

صاحب‌خبر -

بهرام امیری در بخش وسیعی از دهه های گذشته صاحب سمت‌های مهمی در باشگاه استقلال بوده است. از سرپرستی  تیم‌های پایه‌ای گرفته تا معاونت باشگاه و البته مهمتر از همه آنها اینکه سالیان متمادی نقل و انتقالات استقلال زیر نظر او صورت می‌گرفت و در همان دوران بود که بازیکنان بزرگی همچون: مهدی هاشمی نسب، رضا عنایتی، هادی طباطبایی، مهدی امیرآبادی، آرش برهانی، آندو تیموریان، مجتبی جباری وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، خسرو حیدری و... یا به استقلال پیوستند یا اینکه از تیم امید این باشگاه به جمع بزرگسالان راه پیدا کردند. در رابطه با شرایط کنونی و وضعیت نقل و انتقالات استقلال، سراغ امیری رفتیم و با او همکلام شدیم.

گروهی از هواداران استقلال در فضای مجازی این نقد را به مدیران باشگاه وارد کرده‌اند که چرا آنها با برخی بازیکنان وارد مذاکره شده‌اند ولی دقیقاً در خلال گفتگو با استقلال، نفرات مذکور به سمت تیم‌های دیگر می‌پیچند؟
نمی‌خواهم خیلی وارد این بحث‌ها شوم چون آقایان حالا در استقلال خود را صاحب نظر دانسته و علاوه بر آن متاسفانه برخی از مدیران کنونی باشگاه خودشان را از همه استقلالی‌تر می‌دانند! من واقعاً نمی‌دانم این تصمیمات در عرصه نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال با نظر خود جواد نکونام انجام می‌شود یا نه ولی برخی اتفاقات را که می‌بینیم، به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت هارمونی ندارد.

مثلاً چه اتفاقاتی؟
از روز اول داریم می‌بینیم که استقلال با وجود در اختیار داشتن ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی به دنبال میلاد زکی‌پور رفته است. تازه بحث گودرزی هم مطرح شد و می گویند یک بازیکن بوسنیایی نیز جذب شده است. میلاد زکی‌پور بازیکن خوبی است ولی وقتی ما جلالی و سلمانی را داریم دیگر چرا سراغ این نفرات رفته‌ایم؟ اصلاً مگر قرار است استقلال فقط در جناح چپ قوی باشد؟ مگر در بخش‌های دیگر بازیکن نمی‌خواهیم؟ در بحث محمد حسین اسلامی هم همینطور. اسلامی را در فصل نقل و انتقالات استقلالی کردن که هنر نیست. پارسال هم استقلال سامان تورانیان را آورد ولی این بازیکن تا آخر فصل برای استقلال چه کار کرد؟ اصلا چه شرایطی پیدا کرد؟ ما این فصل در لیگ نخبگان آسیا حضور داریم و برای من سوال است که آیا اگر به مصاف النصر، الهلال یا العین برویم، کسی جرات می‌کند حتی ۱۵ دقیقه به اسلامی بازی بدهد؟ برای همه مدیران استقلال احترام قائل هستم ولی معتقدم آنهایی که در سیستم یارگیری استقلال حضور دارند، این کاره نیستند.

واقعا؟ چرا؟
برایتان با صراحت صحبت می‌کنم. ما تا وقتی بازیکن را به هیئت فوتبال نمی‌بردیم کسی قضیه را نمی‌فهمید اما الان بلافاصله پس از اینکه از طرف استقلال با یک بازیکن تماس می‌گیرند همه چیز رسانه‌ای می‌شود. از نگهبان باشگاه گرفته تا مسوولان استقلال همه لیست نقل و انتقالاتی استقلال را می‌دانند و این اصلاً درست نیست. تازه در بحث شکل یارگیری هم استقلال درست عمل نمی‌کند. آقایان ابتدا باید ۴ تا بازیکن کلیدی مد نظر استقلال برای فصل آینده را بخرند و بعد بروند دنبال بقیه. پارسال استقلالی‌ها بر سر جذب محمدرضا خالد آبادی دعوا داشتند اما الان دارند فکر می‌کنند چطوری او را رد کنند! اتفاقی که فصل آینده می‌تواند در مورد همین اسلامی هم رخ بدهد. آیا واقعاً از فوتبال بوسنی برای استقلال بازیکن کلیدی در می‌آید؟ چنین بازیکنانی باید از تیم‌های پایه‌ای استقلال به جمع نفرات بزرگسال اضافه شوند. وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، خسرو حیدری مجتبی جباری و... مگر از کجا آمدند؟ از همان تیم‌های پایه‌ای استقلال. از تیم‌هایی که مرحوم رضا احدی و صمد مرفاوی زحمتش را کشیدند. بعضی از بازیکنانی که الان استقلال به دنبال آنهاست حتی شست پای بازیکنانی که ما به استقلال آوردیم هم نمی‌شوند! اصلاً خدای نکرده قصد بی‌احترامی ندارم بلکه کیفیت کار مد نظرم است. بعضی از کسانی دارند برای استقلال یارگیری می‌کنند، اصلاً استقلالی نیستند.

شما به تیم‌های پایه‌ای اشاره کردید. اتفاقاً این انتقاد از مدیران استقلال مطرح شده بود که با وجود حضور این همه پیشکسوت بزرگ در جمع آبی‌ها، چطور شد که آقای محمد حسین ضیایی ریاست آکادمی را بر عهده گرفت؟
نکته همینجاست. صمد مرفاوی که خودش سرمربی تیم ملی جوانان بوده و در عرصه پایه‌ای کارهای بسیار زیادی برای استقلال انجام داده است باید بیرون گود بماند ولی آقای محمد حسین ضیایی رئیس آکادمی باشگاه استقلال شود! مگر صمد مرفاوی کم برای استقلال بازیکن ساخت؟ از طالب لو، امیرحسین صادقی و آندرانیک تیموریان گرفته تا مجتبی جباری و... بازیکنانی که حتی به جام جهانی هم رسیدند. مگر کسی می‌تواند به صمد مرفاوی برچسب بزند؟ تازه فقط بحث مدیریت آکادمی نیست. استقلال الان سرپرست ندارد اما افراد خوشنامی مانند: جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق، عباس سرخاب، هادی طباطبایی، ستار همدانی، رضا حسن‌زاده و... که سالها برای استقلال زحمت کشیده‌اند بیرون گود هستند. استقلال اینهمه پیشکسوت دارد ولی حالا صحبت از حضور آقای مصطفی کارخانه در هیئت مدیره باشگاه است! اگر قرار بود استقلال صاحب تیم والیبال شود، حضور آقای کارخانه کاملاً منطقی بود ولی وقتی استقلال صرفاً در عرصه فوتبال فعالیت می‌کند و تعداد قابل ملاحظه‌ای پیشکسوت ارزشمند هم دارد که می‌توانند در هیئت مدیره کمک کنند، حضور آقای کارخانه چه معنایی دارد؟ آقایان رفته‌اند و برای اسلامی کلیپ درست کرده‌اند. مگر رونالدو را به استقلال آورده‌اید که برایش کلیپ درست می‌کنید؟ استقلالی‌ها به این سوال جواب بدهند که بازیکنان بوسنیایی چطوری به این تیم می‌آیند؟

البته در این هیاهو، پرسپولیس به نوعی چراغ خاموش در حال بازیکن گرفتن است
پرسپولیس که سرمربی ندارد، یارگیری کرده و بی سر و صدا بازیکن خریده است اما استقلال با وجود اینکه سرمربی دارد، هنوز کار خاصی در عرصه نقل و انتقالات انجام نداده است. تمدید قرارداد آرمین سهرابیان حرکت خوبی است ولی همه ایران می‌دانند آرمین استقلالی است و پیش ما می‌ماند.

...و حرف آخر؟
با خریدن چنین بازیکنانی برای استقلال نمی‌توانیم بگوییم ما فصل نقل و انتقالات را بردیم. پیروزی در فصل نقل و انتقالات یعنی اینکه شما سراغ چهره ای بروید و کسی را استقلالی کنید که سه باشگاه به صورت همزمان به دنبال جذب او بوده‌اند اما استقلال توانسته درچنین بازاری این بازیکن را مال خود کند. کاری که در دهه‌های گذشته بارها انجام شد.

نظر شما