شناسهٔ خبر: 67506184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با انتشار بیانیه ای صورت گرفت؛

حمایت بهروز فرنو از مسعود پزشکیان

بهروز فرنو از پژوهشگران برجسته فلسفه که علاوه بر اینکه گردآورنده آثار مرحوم فردید است و در حال حاضر مسئولیت اجرایی بنیاد فردید را هم به عهده دارد، در بیانیه ای از پزشکیان حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر بهروز فرنو از پژوهشگران برجسته فلسفه که علاوه بر اینکه گردآورنده آثار مرحوم فردید است و در حال حاضر مسئولیت اجرایی بنیاد فردید را هم به عهده دارد، در بیانیه ای از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. متن این بیانیه به این شرح است:

یاحق
تنی چند از استادان بنام حکمت و فلسفه، از جمله آقایان محقق داماد و دکتر رضا داوری، از نامزدی آقای پزشکیان حمایت کرده‌اند، اما در اعلام نظر آقای دکتر داوری نکته‌ای شایان توجه است؛ توجهی عمیق و حکمی. آن نکته این است که در این انتخابات، مسئله تنها انتخاب این کاندیدا یا آن کاندیدا یا این جناح و آن جناح نیست، بلکه رأی به بودن این مرز و بوم و کوشش برای رفع مشکلات آن است یا رها کردنش در اوهام و مخاطرات جدی پیش روی.
این اظهار نظر نه هشداری ساده و بی اهمیت است، چه با هست و نیست این آب و خاک ارتباط دارد و نه از زبان کسی بر آمده که هر حرفی را بدون تأمل یا به اغراق و گزاف بگوید! یعنی اگر استاد مسلم حکمت و فلسفه، آقای دکتر داوری، بعد از بیش از نیم قرن تدریس، تحقیق و تأمل در حکمت فلسفه قدیم و جدید در دانشگاه تهران و دیگر مراکز عالی علمی، و ریاست گروه و دانشکده و عضویت در شورای انقلاب فرهنگی و ریاست فرهنگستان علوم، در کهن سالی و سال‌های پایانی عمر، سخنی بگوید و هشداری بدهد، قدر مسلم از کنار آن نمی‌توان گذشت و به هیچ وجه نمی‌توان آن را بی اهمیت دانست.
من هم قبل این اظهار نظر، به این نکته رسیده بودم که در عالم پر مخاطره کنونی و مشکلات روز افزون داخلی، لازم است از کاندیدایی حمایت شود که اهل تعامل و تأمل است و او کسی جز پزشکیان نیست! همچنین می‌دانستم که بی‌گدار به آب زدن کسانی چون جلیلیان در شرایط بحران سیاسی و اقتصادی کشور، هیچ به صلاح نیست! اما تذکر حکیمانه آقای دکتر داوری به صراحت و وضوح عمق خطر را افشاء و حجت را بر همه تمام کرد.
بهروز فرنو ۱۳ تیر ۱۴۰۳

نظر شما