شناسهٔ خبر: 6750582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آتش سوزی جنگل های لردگان مهار شد

شهرکرد - مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزدازی استان چهارمحال و بختیاری از اطفا آتش سوزی جنگل های بلوط لردگان خبر داد و گفت: آتش به به طور کلی مهار شده است و از پیشروی آن جلوگیری شده است.

صاحب‌خبر -

علی محمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حریق در جنگل های لردگان در منطقه ارمند این شهرستان، اظهار داشت: آتش سوزی اتفاق افتاده در جنگل های این منطقه به طور کامل مهار شده است و آتشی در منطقه دیده نمی شود.

وی افزود: دو آتش سوزی امروز در منطقه ارمند چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد که آتش اول به سرعت توسط نیروهای منابع طبیعی، نیروهای مردمی و نیروهای سازمان های دیگر شهرستان به سرعت خاموش شد.

علی محمدی مقدم عنوان کرد: آتش دوم با وزش باد شدید در منطقه در بعد از ظهر ایجاد می شود که آتش به سرعت به مناطق سخت گذر و مرتفع منطقه کشیده می شود و خاموش کردن آن با مشکل مواجه می شود.

 مدیر کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با تقدیر از فرماندار لردگان، اظهار داشت: با تلاش فرماندار لردگان و بسیج نیروهای امداد رسان، نیروهای مردمی، نیروهای منابع طبیعی و سازمان های دیگر شهرستان تلاش برای خاموش کردن آتش آغاز می شود.

بیشتر خسارات آتش به درختان خشک شده در جنگل بوده است

وی گفت: با تلاش چند ساعته و صعود به مناطق صعب العبور جنگلی منطقه توسط نیروهای اطفا حریق، آتش مهار شد.

علی محمدی مقدم افزود: هم اکنون آتش مهار شده است و خطر گسترده شدن آتش در منطقه دیگر وجود ندارد.

وی گفت: بیشتر خسارات آتش به درختان خشک شده در جنگل بوده است و درختان سبز جنگل خسارت کمتری دیده اند.

وی ادامه داد: محدود دچار حریق شده حدود 10 هکتار تخمین زده شده است که مساحت دقیق محدوده دچار حریق شده توسط کارشناسان منابع طبیعی در حال برسی است.

 مدیر کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با تقدیر از نیروهای مردمی برای اطفا آتش جنگل های این منطقه، عنوان کرد: مردم نقش مهمی در حفاظت از جنگل های و مراتع دارند و اطلاع رسانی آنها در خصوص وقوع رخداد ها و عوامل تهدید کننده مانند آتش سوزی نقش مهمی در کاهش خسارات جنگل ها و مراتع دارد.

علی محمدی مقدم افزود: مردم با مشاهده این گونه اتفاقات می توانند با تلفن 1504 امداد جنگل منابع طبیعی تماس بگیرند و  در خصوص اتفاقات مانند آتش سوزی اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما