شناسهٔ خبر: 67504514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پزشکیان: به شرفم قسم می‌خورم که نماینده خوبی برای شما باشم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به شرفم قسم می‌خورم که نماینده خوبی برای شما باشم و مطالبه شما را پیگیری کنم.

صاحب‌خبر -

امشب (چهارشنبه) همایش هواداران مسعود پزشکیان ، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید حیدرنیا آغاز شد.

در ابتدای این تجمع، آرتین یکی از هواداران نوجوان و رأی اولی به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: من نمی‌خواستم در انتخابات شرکت کنم اما دیدم که برای ایران باید به آقای پزشکیان رأی دهم. حالا دیگر حتی اگر خانواده‌ام هم بگویند به کسی رأی نده، من تصمیمم را گرفتم و به دکتر پزشکیان رأی می‌دهم.

شینا انصاری فعال محیط زیست دومین سخنران این مراسم بود.

او با اشاره به مشکلات محیط زیستی در کشورمان گفت خوشحالم که دکتر پزشکیان از سال‌ها قبل دغدغه محیط زیست را داشتند. سال ۹۵ ایشان به دغدغه‌های محیط زیستی خود اشاره کرده و نسبت به برخی روندهای توسعه‌ای که مخرب محیط زیست بوده و آب بر است انتقاد کرده بودند.

ان شاءالله آقای پزشکیان رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود

ستار همدانی بازیکن سابق استقلال هم در این مراسم حضور پیدا کرد و گفت: ان شاالله آقای پزشکیان رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود.

پزشکیان: به شرفم قسم می‌خورم که نماینده خوبی برای شما باشم

حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است

محسن برهانی کارشناس حقوقی با بیان اینکه ۱۵۰ سال است به دنبال این هستیم که آزادی‌هایمان را در کنار حقوقمان مطالبه کنیم گفت: رئیس جمهوری می‌خواهیم که هم قانون مدار باشد و هم اگر قانون گریزی را دید اعتراض کند.

وی ادامه داد: دیدید که دو سال این حقیر از قانون و حقوق دم زد اما گوش شنوایی در مجلس و دولت ندید. امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است. ما به دنبال حاکمیت قانون هستیم. حاکمیت قانون یعنی امکان مطالبه گری را داشتن

محسن برهانی گفت: مردم حق دارند خسته شده باشند یا قهر کنند حق دارند که نسبت به آینده ناامید باشند. ما هم مثل شما خسته‌ایم. اما خستگی و قهر کردن به چه قیمتی. با قهر اقتدارگرایان سایر منافذ گفت و گو و مطالبه‌گری ما را خواهند بست. با قهر شما اخراج اساتید و مهاجرت نخبگان و جوانان تشدید می‌شود.

حضور محمدرضا عارف در کنار مسعود پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیا.

 

طیب نیا: ایران امروز نیازمند کسی است که خودی و ناخودی را بر نمی‌تابد

وی با بیان اینکه اکنون سوال این است که کدام یک از داوطلبان ریاست جمهوری توانایی این کسب رضایت عمومی را دارد؛ گفت: آیا کسی که در تجربه کاری اش قفل کردن همه چیز را داشته است می‌تواند رضایت عمومی را کسب کند. ایران امروز نیازمند کسی است که خودی و ناخودی را بر نمی‌تابد. ارزش راهبردی تفاهم و وحدت را درک می‌کند. وحدت را بر کوبیدن بر طبل تفرقه ترجیح می‌دهد

وی با بیان اینکه کسی را می‌خواهیم که به حاشیه نشینان و اقوام توجه دارد و از خدا پروا دارد؛ گفت: کسی را می‌خواهیم که گردن خود را بر تحقق مطالبات مردمی و تعهداتش با مردم گذاشته است لذا رای من در روز پانزدهم تیر مسعود پزشکیان است.

اگر به ایرانی آباد و سربلند و پاسخگو اعتقاد دارید باید به پزشکیان رای بدهید

محمدرضا عارف معاون اول اسبق رییس جمهوری هم در این مراسم با بیان اینکه امروز با دو شیوه حکمرانی مواجهیم گفت: یک شیوه مربوط به آرمان‌های انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی است. یک شیوه هم متعلق به یک دیدگاه ایدئولوژیک است که می‌خواهد همه ارکان حکمرانی را هم برای خود و گروه خود می‌خواهد.

وزیر دولت اصلاحات گفت: اگر می‌خواهید فقر ملت ریشه کن شود اگر می‌خواهید فرصت‌های پیشرفت همچنان وجود داشته باشد؛ اگر می‌خواهید فضای امنیتی در دانشگاه‌ها به فضای پیشرفت تبدیل شود؛ اگر می‌خواهید فضای مجازی برای همه در دسترس قرار گیرد؛ اگر می‌خواهید هموطنان خارج از کشور تصمیم به بازگشت به کشور بگیرند؛ به پزشکیان رای دهید.

عارف گفت: اگر به ایرانی آباد و سربلند و پاسخگو اعتقاد دارید باید به پزشکیان رای بدهید. اگر می‌خواهید مردم تصمیم گیرنده اصلی در کشور باشند باید به پزشکیان رای بدهید.

پزشکیان: به شرفم قسم می‌خورم که نماینده خوبی برای شما باشم

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه من از دروغ بیزارم، گفت: من از اینکه زنان و دختران ما، نخبگان ما نتوانند فرصت‌های مناسب داشته باشند بیزارم. از اینکه عده‌ای به راحتی رو در روی من می‌ایستند و دروغ می‌گویند بیزارم.

پزشکیان گفت: آنها خود را جبهه انقلاب می‌دانند یعنی ما جبهه ضد انقلاب هستیم؟ ما جبهه انقلاب و مردم هستیم. ما از این شرمگین هستیم که جوانی از روی بیکاری گریان به نزد ما می‌آیند. من قول می‌دهم تا جایی که بتوانم اختلاف‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذارم.

پزشکیان گفت: کسانی که به خیابان آمدند حق دارند و حاکمیت موظف است پاسخگوی مطالبه‌گری آنان باشد. باید اجازه داد مردم حرفشان را بزنند. من بارها گفتم مملکت با یک دسته نمی‌تواند اداره شود. مملکت با حضور همه اقشار مردم اداره خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی این جمعیت را می‌بینم وحشت به جانم می‌افتد گفت: می‌ترسم نکند امید شما را ناامید کنیم. من از حقوق همه شما از حقوق همه اقلیت‌ها و گروه‌ها دفاع خواهم کرد. من وابسته به قدرت و گروه‌های قدرت نیستم من فقط به پشتوانه شما مردم حضور پیدا کردم و وابسته به مردم هستم.

پزشکیان با بیان اینکه عده‌ای شهدا را برای خود می‌دانند گفت: قاسم سلیمانی متعلق به همه مردم ایران است آنها حق ندارند شهیدان را مصادره کنند.

وی با طرح این سوال که اصولگرایی با اتهام زنی و دروغگویی چه ارتباطی دارد گفت: به دروغ می‌گویند من علیه مولوی عبدالحمید موضع‌گیری داشتم. شیطان بر دروغ گویان نازل می‌شود آنها که دروغ می‌گویند شیطان بر آنها نازل شده است آنها شیطان هستند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من از شما مردم هستم شما اینجا حضور پیدا کرده‌اید تا من به نمایندگی شما حرکتی کنم. به شرفم قسم می‌خورم که نماینده خوبی برای شما باشم و مطالبه شما را پیگیری کنم.

نظر شما