شناسهٔ خبر: 67503715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیرحوزه‌های علمیه کشور:

منطق انقلاب اسلامی باید در نظامات فکری و گفتمانی تجلی پیدا کند

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه منطق انقلاب اسلامی باید در نظامات فکری و گفتمانی تجلی پیدا کند، گفت: امام راحل (ره) از بین الملل دید کلانی داشتند و خصوط بنیادین نهضت را ترسیم کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر چهارشنبه در هجدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی اظهار کرد: جایگاه جامعه المصطفی تاریخی، ممتاز و بی‌نظیر است و در کنار حوزه‌های علمیه نقش آفرینی کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: فتوحات و پیروزی‌های صدر اسلام تلنگری برای مقابله با زورگویان و ظالمان سرزمین‌ها همچون ایران بود و مردم نیز با عقل و درایت از این دین الهی و معارف اهل بیت (ع) استقبال کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: مهاجرت دیگر سرزمین‌ها به ایران مرحله مهمی برای تعمیق اسلام و تشیع در این سرزمین بود و مهاجرت امام رضا (ع) و خانواده اهل بیت (ع) قله دیگری برای ایران شد.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: مهاجرت علویان، حضرت معصومه (س) و تشکیل حکومت اسلامی از مهمترین مهاجرت‌ها در راستای تعمیق اسلام و معارف الهی بود و شهرهای قم، اصفهان، قم، شیراز، ری و تهران نهادهای مهم علمی در ایران بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان اذعان کرد: ایران در مسیر شکل گیری نهادهای علمی دچار تحول شد و در عرصه‌های کادرسازی، نهاد سازی و تولید علم بواسطه پیوند با اسلام و اهل بیت (ع) نقش متمایز و بی بدیلی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گرایش‌های سیاست‌زده غیر جامع و عمیق نیستند؛ آنچه امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشتند سیاست‌ورزی حکیمانه، انقلابی و سنجیده و فعال است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی برآمده از تطور بزرگ تاریخی حوزه است، گفت: امام خمینی (ره) در برابر فقر تئوری و نظریه کلان و بنیادین، نظریه انقلاب اسلامی و ارکان آن تا ولایت و راهبری را پایه‌ریزی و در نجف آن را تکمیل کردند و بخش مهم آن در قانون اساسی تجلی پیدا کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه منطق انقلاب اسلامی باید در نظامات فکری و گفتمانی تجلی پیدا کند، یادآور شد: امام راحل (ره) از بین الملل دید کلانی داشتند و خطوط بنیادین نهضت را ترسیم کردند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) این اجازه را ندادند که انقلاب اسلامی از جریانات درگیری تبعیت کند و توسط مبانی غیر اسلام هدایت شود.

انتهای پیام/

نظر شما