شناسهٔ خبر: 67502808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

خبر شهادت این پزشک فلسطینی تایید شد

تسنیم : رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود پس از هفت ماه به صورت رسمی به شهادت «ایاد الرنتیسی»،‌ رئیس بخش زایمان بیمارستان «کمال عدوان» غزه در بازداشتگاه‌های این رژیم اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

 ارتش رژیم صهیونیستی از زمان یورش به نوار غزه ضمن تخریب عامدانه بیمارستان ها و مراکز درمانی، هدف قرار دادن آمبولانس‌ها، بسیاری از پزشکان و کادر درمان را بازداشت، شکنجه و به شهادت رسانده است.

«خلیل الدقران»؛ سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه با اشاره به تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های درمانی غزه گفت: در ۶۵ روز اخیر، اسرائیل ۵۰۰ نفر از پرسنل پزشکی نوار غزه را به شهادت رسانده و ۳۱۰ نفر را بازداشت ۱۵۰۰ نفر از کادر درمان را نیز زخمی کرده است.۱۳۰ دستگاه آمبولانس و ۹۷ بیمارستان و مرکز درمانی نیز در جریان حملات اسرائیل تخریب و از مدار خدمت رسانی خارج شده‌اند.

پزشک فلسطینی

دکتر «ایاد الرنتیسی» رئیس بخش زایمان بیمارستان «کمال عدوان» نوار غزه، دومین پزشک فلسطینی است که پس از دکتر «عدنان البرش»، بعد از بازداشت توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده است. اسرائیل برای هفت ماه خبر شهادت وی را از خانواده اش پنهان کرده بود.

خبر مرتبط
این کشور برای به رسمیت شناختن فلسطین اعلام آمادگی کرد

ویویَن بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور در نشست پارلمان این کشور گفت: سنگاپور به طور کامل آماده است تا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد و این اقدام را در زمان مناسب صورت خواهد داد.

«هناء الرنتیسی»؛ خواهر پزشک شهید «ایاد الرنتیسی» به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: نظامیان صهیونیست در زمان بازداشت برادرم با رفتاری تحقیرآمیز او را دستگیر کردند. یک هفته بعد از بازداشت از طریق رسانه های عبری زبان از شهادت برادرم مطلع شدیم. ایاد تا قبل از بازداشت در سلامت کامل جسمی بود و در طول یک هفته پس از بازداشت و شکنجه، او را به شهادت رساندند.

نظر شما