شناسهٔ خبر: 67501432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

عملیات غیرممکن استقلال برای خرید فوق ستاره / بازگشت این لژیونر منتفی است!

به نظر می رسد استقلال توانایی خرید مهدی قایدی را ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، شب گذشته وقتی برخی فعالان مجازی ادعا کردند خبرهای خوشی در راه است، هوادار استقلال امیدوار شد خبر خوش بازگشت قائدی به استقلال باشد اما نه از خبر خوش، اپری دیده شد و نه از مهدی قائدی و فعالان مجازی هم که خود را خبرنگار می نامند، بی تفاوت از کنار این ادعای سرکاری خود گذشتند و اصلا روی خودشان نیاوردند که ادعا کرده بودند خبر خوشی در راه است!

استقلال در پی از دست دادن عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ، قصد داشت خیلی زود وارد نقل و انتقالات شود و تیم خوبی برای فصل آینده ببندد. از همین رو طی روزهای گذشته گزینه های زیادی برای پیوستن به استقلال مطرح شدند. یکی از این نفرات مهدی قایدی ستاره ملی پوش سابق آبی ها است که در این فصل عملکرد درخشانی در اتحاد کلبا داشته است. قایدی 2 فصل دیگر با شباب الاهلی قرارداد دارد و این باشگاه تکلیف قایدی را برای سال آینده مشخص خواهد کرد. با توجه درخشش مهدی در فصلی که گذشت،مدیران شباب الاهلی نمی خواهند به راحتی قایدی را از دست بدهند.

آن ها چندی قبل پیشنهاد سنگین یکی از تیم های اماراتی را برای قایدی رد کردند و اعلام کردند فعلا برای فروش این بازیکن عجله ای ندارند. در واقع مدیران این باشگاه قایدی را فقط با پیشنهادات بالای 3 میلیون دلار خواهند فروخت. اتفاقی که باعث نا امیدی استقلالی ها خواهد شد و مدیران این باشگاه توان پرداخت چنین پول هایی برای خرید قایدی ندارند. به این ترتیب بازگشت مهدی در این تابستان بسیار بعید است و احتمالا او فصل آینده را هم در یکی از تیم های اماراتی یا در پرتغال بازی خواهد کرد.

طی روزهای اخیر بار دیگر نام قایدی به عنوان گزینه مدنظر استقلال برای حضور در این تیم مطرح شد ولی واقعیت این است که استقلال توان مالی برای جذب قایدی ندارد. مگر اینکه بودجه جداگانه ای هلدینگ خلیج فارس و مالکان جدید این باشگاه برای جذب این فوق ستاره کنار بگذارند. طبق پیگیری های ما، باشگاه شباب الاهلی ترجیح می دهد به صورت قطعی قایدی را بفروشد تا از این طریق هزینه بالایی که برای جذب مهدی از استقلال انجام داده را جبران کند. مدیران شباب الاهلی برای فروش قایدی بین 2 تا 3 میلیون دلار پول می خواهند که پرداخت این پول برای باشگاه استقلال تقریبا نشدنی است.

همچنین خود قایدی طبق شنیده های ما برای بازگشت به ایران و حضور در استقلال برای یک فصل یک میلیون  دلار دستمزد می خواهد که باز هم پول زیادی محسوب می شود. همچنین مشکل دیگر قایدی برای بازگشت به استقلال مربوط به خروج از کشور است که طی چند وقت اخیر برای او به وجود آمد. او حتی به همین دلیل قید حضور در اردوی تیم ملی برای بازی مقابل ازبکستان را زد و با هماهنگی کادرفنی تیم ملی به ایران نیامد تا مشکلی برای او برای خروج از کشور به وجود نیاید. به این ترتیب باید بازگشت قایدی به استقلال را منتفی دانست و بعید است که این بازیکن سرعتی و تکنیکی فصل بعد در ایران به میدان برود.

در واقع با توجه قوانین سقف بودجه (البته که تیم های مدعی آن را رعایت نمی کنند) و بودجه در نظر گرفته شده برای نقل و انتقالات استقلال، جذب قایدی امکان پذیر نیست و به نوعی عملیات غیر ممکن به حساب می آید. با توجه به پولی که باشگاه شباب الاهلی و خود مهدی می خواهند، جذب این بازیکن حداقل 200 میلیارد برای استقلال آب می خورد و بعید است تیمی در ایران توان پرداخت چنین پولی برای جذب فقط یک بازیکن را داشته باشد!

نظر شما