شناسهٔ خبر: 67500634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شاوردیان در دیدار یا دیپلمات‌های ارمنی:

در قانون اساسی، اقلیت‌های دینی همچون دیگر مردم ایران دارای حقوق شهروندی هستند

صاحب‌خبر -
در قانون اساسی، اقلیت­‌های دینی همچون دیگر مردم ایران دارای حقوق شهروندی هستند
خبرگزاری آریا - آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارامنه شمال ایران در دیدار تعدادی از دیپلمات های جوان وزارت امورخارجه ارمنستان، گفت:در قانون اساسی، اقلیت­های دینی همچون دیگر مردم ایران دارای حقوق شهروندی هستند.

به گزارش خبرگزاری آریاآرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارامنه شمال ایران در دیدار تعدادی از دیپلمات های جوان وزارت امورخارجه ارمنستان با اشاره به دیرینگی روابط و تعاملات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، مناسبات دو کشور را مثبت بیان کرد و گفت: ایران و ارمنستان به دلیل همجواری همواره در جهت تحکیم مناسبات گام برداشته و تاکنون فضای همکاری در عرصه­ های مختلف فیمابین دو کشور روند رو به رشدی را طی نموده است.
وی همچنین ابراز کرد: تلاش‌­های مقامات در حوزه های مختلف در جهت ارتقاء سطح روابط بسیار مناسبت است و جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد در عرصه دیپلماسی نیز به تحکیم روابط با ارمنستان قدم های پایداری بردارد.
شاوردیان با اشاره به ظرفیت اقلیت­های دینی در کشورمان افزود: منطبق بر قانون اساسی، اقلیت­های دینی در فرایند امور دینی و مشارکت رسوم و عبادات خود آزاد هستند و همچون دیگر مردم ایران، اقلیت ها مبنای حقوق شهروندی مشترک با آحاد جامعه ایرانی دارند.
نماینده ارامنه تهران و شمال کشور ایفای نقش نمایندگان اقلیتهای دینی در امور کشور را حائز اهمیت دانسته و خواستار پیشبرد سطح مناسبات پارلمانی فیمابین ایران و ارمنستان در حوزه های کمسیون‌های مشترک، خاص و گروه های دوستی پارلمانی شد.
شاوردیان با اشاره به حضور پر رنگ اقلیت­های دینی در امور هنری، ورزشی و فرهنگی ابراز کرد: اقلیت­های دینی در پست­های مختلف در سطح جامعه ایرانی به فعالیت مشغول هستند و مجامع هنری و فرهنگی همواره از حضور اقلیت­های دینی به ویژه ارامنه سود برده است.
گفارد منصوریان ، نماینده ارامنه جنوب نیز در این دیدار گفت: جای بسی خرسندی است که همه اقوام ایرانی در این کشور در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و در انجام فرائض دینی با حمایت جمهوری اسلامی ایران به امور مورد علاقه خود می­پردازند.
وی با اشاره به فرهنگ چند هزار ساله ایرانی تصریح کرد: ایران امن­‌ترین کشور خاورمیانه است و وجود حرمت و احترام مسلمانان به جامعه اقلیت­ها در همه زمانها، افتخاری بزرگ برای اقلیتهای دینی در جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ارامنه اصفهان، هم‌زیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در ایران را بالندگی فرهنگ، اخلاق و مبنای مشترک فرهنگی میان همه ایرانیان بیان کرد و خواستار ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در جهت افزایش تعاملات و مناسبات ایران و ارمنستان شد.
در پایان این دیدار دیپلمات‌های جوان وزارت امور خارجه ارمنستان با طرح پرسش‌هایی رویکرد جامعه اقلیت به ویژه ارامنه در جمهوری اسلامی ایران جویا شده که پاسخ های نمایندگان ارامنه در این راستا را دریافت نمودند./
پایان پیام

نظر شما