شناسهٔ خبر: 67498000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زاخارووا: زلنسکی ابزاری در دست غرب است و قدرتی ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد واکنش اوکراین به ابتکار ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سفر اخیر وی به کی‌یف اظهار نظر کرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «ماریا زاخارووا صبح امروز چهارشنبه در رادیو اسپوتنیک گفت که زلنسکی چیزی جز ابزاری در دست غرب نیست و اراده‌ای ندارد و افزود که از کسانی که آمریکا ابزار خود را انتخاب کرده است، چه انتظاری باید داشت؟ تعیین نمی‌کند که چه کاری باید انجام دهد و چگونه باید باشد».

زاخارووا گفت که سخنان رژیم کی یف در مورد صلح چیزی نیست جز پوششی برای اجرای هدفی که غرب دسته جمعی برای آن تعیین کرده است، یعنی تحمیل آنچه آنها شکست استراتژیک به روسیه می‌نامند.

زاخارووا خاطرنشان کرد که رئیس جمهور مستعفی اوکراین پس از خرید برای اولین بار توسط ایگور کولومویسکی الیگارشی، مجدداً به مالکان آمریکایی فروخته شد که او را در تعیین سرنوشت خود ناتوان می‌کند.

او ادامه داد: «زلنسکی می‌توانست اراده‌اش را به‌عنوان کسی که می‌خواهد سرنوشت اوکراین را تغییر دهد، اعلام کند و ظاهراً می‌توانست این کار را انجام دهد، اگر ابزاری بود که چندین بار فروخته شده بود آیا می‌توان در این مرحله در مورد آن صحبت کرد، به نظر من حداقل ساده‌لوحانه است، به‌ویژه پس از اینکه غربی‌ها اعتراف کردند که مستقیماً از انجام هرگونه مذاکره زلنسکی جلوگیری کردند».

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما