شناسهٔ خبر: 67497940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعضای کابینه جدید دولت مصر در برابر السیسی سوگند یاد کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- اعضای کابینه جدید دولت مصر در برابر رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کردند تا وظایف خود را به طور رسمی آغاز کنند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری عرب زبان «الحره» آمریکا بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که به دنبال تغییرات گسترده و بی سابقه در دولت «مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر که شامل انتصاب دو معاون نخست وزیر نیز بوده، اعضای کابینه جدید در برابر «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کردند.

بر اساس این گزارش، کابینه جدید دولت مصر که شامل 30 وزیر است، بزرگ ترین تغییرات در تاریخ دولت این کشور را شاهد بوده جایی که به دنبال ادغام دو وزارتخانه و ایجاد یک وزارتخانه دیگر، 20 تن از وزرا تغییر پیدا کردند و دو وزیر به وزاتخانه های دیگر منتقل شدند در حالی که تنها هشت وزیر در مناصب خود باقی ماندند.

در همین حال، در کابینه جدید مدبولی که نزدیک به شش سال است به عنوان نخست وزیر مصر فعالیت می کند، 35 درصد از اعضا دارای تجربه منطقه ای و بین المللی هستند و چهار وزیر زن حضور دارند در حالی که وزرای دارای سابقه نظامی در کابینه به 16 درصد و میانگین سنی وزرا نیز به 56 سال کاهش یافته است.

در کابینه جدید دولت مصر، سرلشکر «محمود توفیق» همچنان به عنوان وزیر کشور فعالیت می کند در حالی که وزارت دفاع و تولید نظامی به سپهبد «عبدالمجید صقر» واگذار شده تا جای سپهبد «محمد زکی» را در این منصب بگیرد و «سامح شکری»، وزیر سابق امور خارجه نیز از سمت خود برکنار شده تا مسئولیت این وزارتخانه پس از ادغام آن با وزارت مهاجرت، به «بدر عبدالعاطی» برسد.

کابینه جدید دولت مصر همچنین شاهد ادغام وزارتخانه های حمل و نقل و صنایع بوده که مسئولیت آن به سپهبد «کامل الوزیر»، وزیر حمل و نقل در کابینه قبلی دولت این کشور واگذار شده در حالی که وی به همراه «خالد عبدالغفار» که در منصب خود به عنوان وزیر بهداشت و جمعیت ابقا شده، از این پس به ترتیب معاون نخست وزیر در امور صنعت و توسعه انسانی نیز خواهند بود.

در کابینه جدید مدبولی در حالی که «رانیا المشاط»، وزیر همکاری بین المللی در کابینه قبلی پس از ادغام این وزارتخانه با وزارت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی، متصدی وزارتخانه جدید شده، «عمرو طلعت»، «اشرف صبحی»، «هانی سویلم»، «ایمن عاشور» و «یاسمین فواد» نیز در مناصب خود به عنوان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، منابع آبی و آبیاری، آموزش عالی و پژوهش علمی و محیط زیست ابقا شدند.

از سوی دیگر، در کابینه جدید دولت مصر «کریم بدوی»، «محمود عصمت»، «احمد کجوک» و «شریف فاروق» به ترتیب به عنوان وزرای جدید نفت و منابع معدنی، برق و انرژی های تجدیدپذیر، دارایی و تأمین و تجارت داخلی منصوب شدند در حالی که وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی نیز بار دیگر احداث شده و مسئولت آن به «حسن الخطیب» واگذار گردیده است.

این در حالی است که «مایا مرسی»، «عدنان فنجری»، «اسامه الازهری»، «محمد عبداللطیف»، «سامح الحفنی»، «علاء فاروق» و «محمد جبران» نیز به ترتیب به عنوان وزرای همبستگی اجتماعی، دادگستری، اوقاف، آموزش و پرورش و آموزش فنی، هوانوردی غیر نظامی، کشاورزی و احیای اراضی و کار در کابینه جدید دولت مصر منصوب شدند.

در کابینه جدید مدبولی همچنین «منال عوض میخائیل»، «شریف الشربینی»، «محمود فوزی»، «شریف فتحی»، «محمد ابراهیم»، «احمد هنو» به ترتیب به عنوان وزرای توسعه محلی، مسکن، تاسیسات و جوامع شهری جدید، امور پارلمانی و حقوقی و ارتباطات سیاسی، گردشگری و آثار باستانی، بخش کسب و کار و فرهنگ فعالیت می کنند در حالی که «محمد صلاح الدین» نیز وزیر مشاور در امور تولید نظامی خواهد بود.

خبر اصلی را در الحره ببینید

نظر شما