شناسهٔ خبر: 67497920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ژاپن: از نزدیک توسعه روابط روسیه و چین را زیر نظر داریم

صاحب‌خبر -

شفقنا-«یوشیماسا هایاشی»،دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اعلام کرد: به گفته طرف روسی، نشستی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست‌های سازمان همکاری شانگهای در  3 ژوئیه برگزار می‌شود، ما با اهتمام و از نزدیک توسعه روابط روسیه و چین و نیز نتایج این نشست را دنبال می‌کنیم.»

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی، پوتین امروز چهارشنبه عازم آستانه، پایتخت قزاقستان شد و در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت کرده و چندین نشست دوجانبه برگزار خواهد کرد.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای قرار است 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار شود. این رویداد با شعار «تقویت گفت‌وگوی چندجانبه – تلاش برای صلح و توسعه پایدار» برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در اجلاس قصد دارند بسته‌ای متشکل از 24 سند مشترک را امضا کنند و همچنین اعلامیه و بیانیه پایانی را در تایید پایبندی شرکت کنندگان به اصول حسن همجواری و وحدت صادر کنند.

در حاشیه این اجلاس، پوتین با شی جین پینگ، رجب طیب اردوغان، اوخناگین خوریلسوخ رئیس جمهور مغولستان، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران دیدارهایی دوجانبه خواهد داشت.

متن این خبر در آرتی

نظر شما