شناسهٔ خبر: 67497700 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال از سپاهان رکب خورد؛ ابهام بزرگ نقل و انتقالات در خط میانی!

با توجه به عدم جذب محمد کریمی، به نظر می‌رسد سیمای خط هافبک استقلال در مقایسه با فصل گذشته تغییر مشهودی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

استقلالی‌ها در بازار نقل‌‍وانتقالات تابستانه عملکرد پرفرازوفرودی را داشته‌اند و آنچه تا به امروز رسماً از سوی آبی‌ها اعلام شده، تمدید قرارداد ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان و البته امضای قرارداد همکاری با محمدحسین اسلامی است. البته که زمزمه‌هایی درباره توافق با میلاد زکی‌پور هم به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که مدیران باشگاه استقلال در تصمیمی عجیب و البته جنجالی به سراغ جذب یک دروازه‌بان و وینگر اهل کشور بوسنی هم رفته‌اند!

آبی‌پوشان پایتخت در حالی به دنبال ادامه روند فعالیت خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند که یکی از دغدغه‌های کادرفنی این تیم، وضعیت خط هافبک آبی‌ها در فصل آتی است. در فصلی که گذشت، زبیر نیک‌نفس در کنار امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند و محمدحسین زواری، هافبک‌های دفاعی و میانی استقلال بودند و نکونام برای ترمیم ساختار خط هافبک تیمش به سراغ آن رفت تا پست بازی جلال‌الدین ماشاریپوف در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت را تغییر بدهد و او را در هفته‌های پایانی فصل به خط هافبک منتقل کرد.

در انتظار حداقلی‌ترین تغییر در خط هافبک استقلال؟

مهدی‌پور حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وچهارم به دلیل پارگی رباط صلیبی در دسترس کادرفنی استقلال نیست اما شرایط دیگر بازیکنان خط هافبک استقلال متفاوت است. به جز محمدحسین زواری که کمترین فرصت بازی را در فصل اخیر به‌دست آورد و جدایی‌اش از استقلال قطعی به نظر می‌رسد، جواد نکونام با وجود گلایه‌هایی که در فصل اخیر نسبت به وضعیت فهرست استقلال و خالی‌بودن دستِ خود داشت، به دنبال ادامه همکاری با دیگر چهره‌های حاضر در خط هافبک آبی‌ها است.

استقلال در فصل گذشته ۴۰ گل به‌ثمر رساند که مرور گل‌های زده آبی‌پوشان نشان می‌دهد که تنها ۷ گل آبی‌ها با پاس هافبک‌های این تیم بوده که ۴ گل را مهدی مهدی‌پور ساخته و ۲ گل هم توسط آرش رضاوند ساخته شده و یک پاس گل هم در کارنامه سعید مهری دیده می‌شود که اکنون در استقلال حضور ندارد. شب گذشته در شرایطی خبر انتقال محمدحسین اسلامی به استقلال رسماً اعلام شد که این ستاره جوان در نقش هافبک تهاجمی و وینگر می‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود و شرایطی مشابه جلال‌الدین ماشاریپوف دارد اما وضعیت استقلال در پست هافبک میانی و البته هافبک بازی‌ساز با بحران و چالش مواجه است.

استقلال از سپاهان رکب خورد؛ ابهام بزرگ نقل و انتقالات در خط میانی!

بازهم خبری از جذب هافبک بازی‌ساز نیست؟

آبی‌پوشان پایتخت که در سالیان نه‌چندان دور از حضور ستاره‌های خلاق و بازی‌سازی مانند سرور جپاروف و مجتبی جباری در ترکیب خود بهره می‌بردند، حالا مدت‌ها است که با چالش فقدان هافبک بازی‌ساز مواجه هستند و در فصل اخیر تنها ۷ گل از ۴۰ گل آبی‌ها توسط هافبک‌های این تیم ساخته شده است! جالب آنکه در مقایسه با فصل گذشته، نه‌تنها خبری از جذب هافبک بازی‌ساز نیست و محمدحسین اسلامی برای پر کردن این خلأ کار بسیار سختی دارد، بلکه مهدی مهدی‌پور هم که در نقش کاشته‌زن اول آبی‌ها فعالیت می‌کرد هم از دسترس کادرفنی استقلال خارج شده است.

استقلالی‌ها برای پر کردن جای خالی مهدی‌پور در فهرست تیم‌شان، دل به جذب محمد کریمی بسته بودند. با وجود مذاکرات مثبت انجام شده، کریمی تصمیم گرفت تا به کارش در سپاهان ادامه بدهد و شب گذشته خبر تمدید قرارداد او رسانه‌ای شد تا در مقایسه با فصل گذشته وضعیت خط هافبک استقلال بحرانی‌تر و البته ویژه‌تر شده باشد. نکته مهم آنکه فعلاً خبری از حضور نام بازیکنی در پست هافبک در فهرست خرید استقلالی‌ها در بازار نیست و این مسئله بدان معناست که شرایط بحرانی و ویژه خط هافبک استقلال احتمالاً در فصل آتی هم تمدید خواهد شد!

بیشتر بخوانید: مدیران استقلال، این طرفداران را درک نمی کنند/ به عنوان یک هوادار بی‌انضباطی را قبول نمی کنم

نظر شما