شناسهٔ خبر: 67497606 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان:

«قطعه 3» پروژه عمليات بهسازي و احداث محور زنجان- دندي- تخت سليمان 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد

صاحب‌خبر -
«قطعه 3» پروژه عمليات بهسازي و احداث محور زنجان- دندي- تخت سليمان 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد
خبرگزاری آریا - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان، به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: «قطعه 3» به طول« 27 کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی 15 درصد در دست اجرا بوده و «قطعه 4» هم به طول حدود «17 کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی 35 درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی زنجان – دندی – تخت سلیمان جاده‌ای کوهستانی بوده که به دلیل عرض کم از جمله جاده‌های حادثه‌خیز استان به شمار می‌رود و از طرفی تردد کامیون‌ها نیز در این جاده به نسبت دیگر جاده‌ها بیشتر است.
وی بیان کرد: همچنین با ساخت این طرح مسیر تردد استان زنجان با بخش جنوبی استان آذربایجان غربی از دو و نیم ساعت به یک و نیم ساعت کاهش خواهد یافت.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان داشت: این پروژه جزو پروژه‌های تفویضی نبوده و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود.
خلیلی، گفت: از مهم‌ترین ضرورت‌های اجرای این طرح افزایش ایمنی محور برای استفاده مسافران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین و همچنین ایجاد و بهسازی راه ارتباطی استان زنجان با استان آذربایجان غربی و راه ارتباطی مرکز استان با شهرستان‎های دندی و ماهنشان و راه ارتباطی روستاهای تابعه با مرکز شهرستان دندی و افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش ظرفیت ترانزیت مصالح معدنی است.
وی ابراز کرد: محور مذکور ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول «128 کیلومتر» در محدوده استان زنجان بوده که «30کیلومتر» از آن در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: هم اکنون «قطعه 3» به طول «27 کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی 15 درصد در دست اجرا بوده و «قطعه 4» به طول حدود «17 کیلومتر» و پیشرفت فیزیکی 35 درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

نظر شما