شناسهٔ خبر: 67497572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحویل ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در فارس؛ تا پایان شهریور

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که تا پایان شهریور امسال، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی تحویل داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید علیرضا حمیدی در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس که با رویکرد بیان عملکرد یکهزار روزه دولت سیزدهم برگزار شد، با اشاره به عملکرد نهضت ملی مسکن روستایی در دولت سیزدهم، گفت: از 33 هزار و 442 متقاضی روستایی واجد شرایط معرفی شده به بانک، 20 هزار و 840 واحد در مرحله اجرای فنداسیون قرار گرفته و 22 هزار و 554 متقاضی اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 18 هزار و 437 واحد روستایی در مرحله دیوار چینی، 16 هزار و 203 واحد در مرحله سقف و 9 هزار و 693 مورد در مرحله پایان کار قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: تا پایان شهریور 7 هزار و 500 واحد روستایی تحول داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان از مقاوم سازی 225 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: این رقم معادل 68 درصد واحد‌های روستایی فارس بوده و با توجه به اقدامات خوب انجام شده در این بخش، دیگر نگران زلزله و خسارت‌های ناشی از آن نیستیم.

حمیدی در خصوص بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی آسیب دیده در حوادث هم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بازسازی 468 واحد به اتمام رسید و 593 واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

وی همچنین از تهیه 64 طرح هادی روستایی و تهیه طرح بازنگری برای 675 روستا در استان خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای روستا‌های بالای 20 خانوار در استان 100 درصد تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: در استان سه روستا به عنوان پایلوت طرح منظومه‌های روستایی تعریف شده و ایجاد 9 روستای گردشگری نیز مصوب شده است.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم سالانه 16 درصد به راه‌های اضافه شده است، گفت: هر ساله نزدیک به 90 کیلومتر راه در استان احداث می‌شد که در این دولت 105 کیلومتر رسید.

سید مصطفی تقوی؛ بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان به طول 212 کیلومتر، احداث 360 کیلومتر بزرگراه، احداث و روکش آسفالت 149 کیلومتر راه اصلی، روشنایی 2 کیلومتر تونل، آغاز عملیات اجرایی 135 کیلومتر بزگراه و راه اصلی و 5 تقاطع غیرهمسطح را از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت اعلام کرد و افزود: طی سه سال گذشته 35 طرح در قالب 74 قرارداد در حوزه راهسازی و زیر ساخت در استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه فارس از نظر راهسازی در رتبه سوم کشور قرار دارد، عنوان کرد: با احتساب پروژه‌های اداره کل راه وشهرسازی لارستان، در مجموع فارس از نظر تعداد، طرح‌ها و پروژه‌های جاده‌ای و حمل و نقلی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس به آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز-بوشهر هم اشاره کرد و گفت: این خط ریلی دارای 12 قطعه به طول 250 کیلومتر است که هزینه اجرای آن 11 همت پیش‌بینی شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: 10 قطعه از این خط ریلی در استان فارس قرار دارد که اعتبار مورد نیاز آن به صورت تهاتر نفت، تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 1.5 همت از بودجه مورد نیاز اجرای این طرح، تخصیص داده شده است.

احمدعلی جعفری، مدیر امور شعب بانک مسکن فارس نیز با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، گفت: از زمان شروع این طرح تاکنون 14 همت تسهیلات برای 32 هزار واحد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات تکلیفی نیز برای 36 هزار و 873 فقره طرح یا درخواست در قالب تسهیلات قرض الحسنه، مشارکت مدنی و تعمیرات 13.4 همت از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

جعفری همچنین نسبت مصارف به منابع در این بانک را 28 همت اعلام کرد و افزود: این میزان بیش از 2 برابر استاندارد معمول است و نشان از این دارد که در بحث منابع از سهم سایر استان‌ها نیز استفاه کرده‌ایم.

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس نیز در این جلسه از توسعه شبکه راه‌های استان و توسعه هواشناسی کاربردی خبر داد و گفت: پیش از شروع دولت سیزدهم تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان 4 ایستگاه بوده که در این دولت به 30 ایستگاه خودکار رسیده است.

وی ارتقای دقت و پایش لحظه‌ای شرایط جوی، توسعه شبکه دیدبانی در نقاط مختلف استان و راه‌اندازی ایستگاه‌های خودکار اقلیم شناسی با اهداف خاص از جمله باران سنجی را از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل برشمرد و افزود: در دولت سیزدهم به طور متوسط هر ماه یک ایستگاه در استان راه‌اندازی شده است.

حقیقت، پیش‌بینی و هشدار را از دیگر وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستا 626 پیش‌بینی و 5 هزار مورد اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی انجام شده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به صحت پیش‌بینی‌های هواشناسی، فارس در بین استان‌های برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/424.

نظر شما