شناسهٔ خبر: 67497391 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

مبلغ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان رسید

تحریریه جهان صنعت نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مبلغ کارت بلیت تمامی گروه‌های حمایتی که از بلیت های تخفیف‌دار یا رایگان در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده می‌کنند از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و با اشاره به افزایش مبلغ کارت‌های بلیت اعتباری و رایگان برای اقشار خاص اظهار کرد: براساس طرح کمیسیون عمران و حمل و نقل و مصوبه شورای شهر تهران، مبلغ کارت بلیت تمامی گروه‌های حمایتی که از بلیتهای تخفیف‌دار یا رایگان در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده می‌کنند از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مبلغ کارت‌های اقشار خاص با توجه به افزایش ۳۳ درصدی نرخ کرایه‌های عمومی در سال جاری اعمال شده است، اضافه کرد: به نسبت افزایش بهای ناوگان حمل و نقل عمومی، مبلغ کارت‌ها نیز افزایش داشته تا همچون سال گذشته قدرت استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندانی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند، فراهم شود.

تشکری هاشمی با اشاره به تخصیص کارت بلیت رایگان به ایثارگران و خانواده آنها گفت: با استناد به قانون حمایت از ایثارگران، تمامی افرادی که کمتر از ۶ ماه سابقه حضور در جبهه، اسارت و آزادگی دارند و یا حتی آن دسته از جانبازانی که کمتر از ۲۵ درصد جانباز هستند همراه با خانواده‌شان می‌توانند به صورت رایگان از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: تخصیص کارت بلیت رایگان به خانواده ایثارگران با توجه به مصوبه مجلس و برنامه هفتم توسعه است و مطابق با همین مصوبه فرد ایثارگر، همسر و فرزندان او مشمول دریافت کارت بلیت رایگان می‌شوند.

وی با اشاره به هزینه‌های کارت بلیت رایگان برای ایثارگران و خانواده افزود: هزینه‌های اجرای این کار را ‌باید دولت به شهرداری تهران پرداخت کند و بر همین اساس از شهرداری تهران خواسته‌ایم این مطالبه را از دولت داشته باشد، البته صدور کارت بلیت رایگان برای اقشاری که گفته شد منوط به پرداخت دولت نخواهد بود و شهرداری موظف است کارت بلیت را به این دسته از افراد ارائه دهد و در مقابل از دولت نیز مطالبات لازم را داشته باشد.

تشکری هاشمی اظهار کرد: اگر در بودجه‌های سنواتی دولت نیز این مبلغ پیش‌بینی نشده باشد؛ باید در اصلاحیه بودجه‌ای که در سال جاری به مجلس ارائه می‌شود این موضوع مطالبه شود و مجلس منابع لازم را در اختیار دولت قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران به حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در هر صورت این مشکل مربوط به شهرداری، دولت و مجلس است و اما حقوق ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده آنها محفوظ است، گفت: مکانیزم اطلاع رسانی و ارائه کارت بلیت رایگان، توسط شهرداری تهران به فوریت مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد تا ایثارگران و خانواده آنها از چگونگی دریافت این کارت‌ها مطلع شوند.

تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما