شناسهٔ خبر: 67496703 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اجرای گران‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران/ اهمیت ابلاغ سند موسیقی

صاحب‌خبر -
اجرای گران‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران/ اهمیت ابلاغ سند موسیقی
خبرگزاری آریا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فرهنگ گفت: در جهت تبیین نظری و عملی جایگاه موسیقی در حکمرانی فرهنگی کشور، سند ملی موسیقی ابلاغ شد.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای گرانترین خوانندگان موسیقی پاپ در جنوب شهر تهران گفت: این اجراها پیرو عدالت فرهنگی رخ داد، حضور گروه‌های شهرستانی در جشنواره نیز در همین راستا بود.
وی جشنواره موسیقی 1402 را سال آشتی عنوان و بیان داشت: با حضور جوانان جشنواره پرتحرک بود، رسیدگی به امور هنرمندان با سفرهای استانی آغاز شده است.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سند موسیقی را سند بالادستی مهمی عنوان و تصریح کرد: این سند بسیاری از ابهامات، ناترازی هاو عدم هماهنگی ها بین مراجع موسیقی، سیاستگذاران و مجریان را حل خواهد کرد.
وی طرح اجرایی چهار فصل اقدام مهم بعدی دفتر موسیقی اعلام و بیان داشت: این طرح به کمک گروه‌هایی که امکان اجرا ندارند خواهد آمد و همه گروه‌ها توانایی خواهند داشت حداقل یکبار در سال روی صحنه رفته و اجرا داشته باشند.
سمیعی اظهار داشت: هیج دوره‌ای اقدامی در جهت ثباتمند کردن مسئله مرجعیت مجوز موسیقی‌ها اتفاق نیفتاده است.
وی با ارشاه به ایستادگی معاون حقوقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور شهید پای مجوز صادره از سوی وزارتخانه، بیان داشت: با این ایستادگی ناهماهنگی ها حل شد، در بازه‌های زمانی مختلف وزارت ارشاد با این بحران مواجه می‌شد و این موضوع یک بار برای همیشه توسط دولت سیزدهم حل شد.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع صدور مجوز موسیقی است در ادامه گفت: ضمن اجرای کنسرت موسیقی قربانی و شان موسیقی ایرانی حفظ شد.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: سالها برای من به عنوان فعال موسیقی جای سوال بود که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوزهای صاده خود نمی ایستد و شاهد بودیم در سال 1402 وزارتخانه پای مجوز خود ایستاد.

نظر شما