شناسهٔ خبر: 67496275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش رسمی مسکو به ادعای ترامپ درباره حل وفصل ۲۴ساعته جنگ اوکراین

سفیر روسیه در انگلیس بر این باور است که رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حتی در صورت پیروزی در انتخابات، به سختی قادر به حل و فصل جنگ اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آندری کِلین، سفیر مسکو در لندن با اشاره به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره حل و فصل جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت، گفت که بعید است ترامپ بتواند چنین کاری انجام دهد.

کلین در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات قادر به مذاکره برای حل و فصل جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت است، گفت: به سختی! در درجه اول او باید رئیس جمهور شود. دوم اینکه، این کار تلاش زیادی می‌طلبد و این تلاش هم مستلزم این است که این مذاکره قرار است با چه شروطی انجام شود!

وی افزود: در حال حاضر پیش‌نویس توافقی که اوایل سال ۲۰۲۲ در استانبول بین روسیه و اوکراین در آستانه نهایی‌شدن بود، مورد توجه زیادی قرار گرفته است و شاید آنجا بستر خوبی بود. با این حال، هر کسی از جمله دونالد ترامپ، باید درباره واقعیات کنونی در میدان نبرد، واقع‌بین باشد.

دیپلمات روس یادآور شد: حتی اگر مذاکرات حل و فصل جنگ در اوکراین آغاز شود، روسیه عملیات نظامی خود را متوقف نخواهد کرد. ما در حال پیشروی هستیم. فکر کردن به توقف عملیات نظامی در منطقه، اشتباه است و هیچ توقف و جنگ منجمدی وجود در کار نیست. ما در فاز حمله و تصرف مناطق هستیم.

کِلین اضافه کرد: در حال حاضر عملیات نظامی هم از لحاظ عملیاتی و هم تاکتیکی همچنان جریان دارد اما به‌زودی وارد مراحل جدی‌تری خواهد شد.

ترامپ در جریان مناظره اخیر با جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا از حزب دموکرات، بارها مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، جنگ اوکراین را ۲۴ ساعته حل و فصل خواهد کرد!

نظر شما