شناسهٔ خبر: 67495798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسیر اربعین در لرستان احداث شود

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان بر احداث مسیر اربعین به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم این استان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بهزاد شاکرمی، ظهر امروز، در جلسه شورای هماهنگی وزارت راه‌وشهرسازی گفت: سهمیۀ لرستان در طرح ملی مسکن ساخت 116هزار و 290واحد مسکونی است.

او اضافه کرد: سهم لرستان در بخش خودمالک شهری ساخت 22 هزار و 73واحد مسکونی، بازآفرینی 16هزار و 554 واحد و در بخش حمایتی ساخت 49هزار و 663واحد است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان یادآور شد: 33هزار و 200هکتار زمین برای اجرای پروژه‌های حمایتی ساخت مسکن در این استان نیاز است و 2200هکتار از این مقدار تأمین شده‌است.

شاکرمی بیان کرد: 172کیلومتر آزادراه، 476بزرگراه، شش‌هزار و 940کیلومتر راه روستایی، 156کیلومتر راه‌آهن و 65کیلومتر چهارخطۀ در حال ساخت در لرستان وجود دارد.

او با بیان اینکه احداث مسیر اربعین در لرستان یکی از مطالبات اصلی مردم این استان است، اذعان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد احداث این مسیر در لرستان باشیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان اعلام کرد: مسیر اربعین در این استان از ورودی اصفهان به‌سمت الیگودرز آغاز می‌شود و در شهرهای دورود، خرم‌آباد، کوهدشت و پلدختر ادامه می‌یابد.

شاکرمی با اشاره به استجازۀ مقام معظم رهبری برای تهاتر نفت در عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان، بیان کرد: این پروژه هم‌اکنون با تزریق 1000میلیارد تومان فعال است.

او اعلام کرد: کلنگ‌زنی فاز دوم پروژۀ راه‌آهن به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم لرستان در سفر اخیر وزیر راه‌وشهرسازی به این استان انجام شد.

انتهای پیام/ 644

نظر شما