شناسهٔ خبر: 67494608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

در مهد تکواندو جهان و طی برگزاری رقابت های جام جهانی

درخشش ستارگان البرزی در آسمان کره

نمایندگان استان البرز در رقابت های جام جهانی به میزبانی کره ضمن تصاحب قهرمانی تیم ملی چهار مدال طلا را به ارمغان آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان البرز، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ به میزبانی کشور کره جنوبی در شهر چانچئون با حضور ۵ کشور ایران،مراکش،ساحل عاج،چین،هند،کره طی دو روز متوالی ۱۱ و ۱۲ تیرماه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد و تیم های ملی کشورمان مقتدرانه عنوان قهرمانی را کسب کردند.

در روز نخست این مسابقات در رقابت های بخش تیمی آقایان تیم ملی ایران در مبارزه نخست به مصاف ساحل عاج رفت و در دو راند متوالی به برتری رسید و راهی فینال شد. در دیدار نهایی نیز ملی پوشان شایسته کشورمان برابر کره جنوبی پیروز شدند و جام قهرمانی را برای دومین دوره متوالی بالای سر بردند. 

مهدی عابدینی و ابوالفضل زندی دو‌نماینده استان البرز با ایفای نقش موثر و‌جنگنده بر روی شیهاپ جانگ سهم بسزایی در ثبت این افتخار داشتند.

در بخش بانوان نیز تیم ملی ایران در مبارزه نخست برابر کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفت و در یک مبارزه دیدنی و جذاب و به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد.

 تیم ملی بانوان کشورمان که از وجود یلدا ولی نژاد و مهلا مومن زاده دو جوان مستعد و جویای نام البرزی بهره میبرد در دیدار فینال با شایستگی تیم ملی مراکش را دو بر یک مغلوب کرد و برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

شایان ذکر است در بخش آقایان هدایت تیم ملی بر عهده رضا ایمان زاده مربی مجرب البرزی بود و در نهایت ۵ نماینده شایسته استان مدعی و پر افتخار البرز چهار مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

شایان ذکر است رقابت های ترکیبی نیز فردا چهارشنبه ۱۳ تیر پیگیری خواهد شد.

نظر شما