شناسهٔ خبر: 67492960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تکمیل پروژه برق‌رسانی به چشمه آبگرم مرتضی علی شهرستان طبس

سمیه محمدی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از تکمیل پروژه اجرای شبکه برق و روشنایی منطقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد عرب گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۹ اجرا شده بود ولی به علت وجود نواقص فنی و تغییر در نقشه‌های اجرایی، به شبکه برق متصل نشد که در حال حاضر، قرارداد رفع نواقص با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی این اداره منعقد و عملیات اجرایی پروژه بزودی آغاز می‌شود و حداکثر ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: این پروژه به طول سه کیلومتر از روستای هدف گردشگری خرو تا محل ورود به منطقه چشمه آبگرم مرتضی علی اجرا می‌شود و امیدواریم با توجه به نبود امکانات اقامتی و پذیرایی و با توجه به فراهم شدن زیرساخت در آینده نزدیک شاهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در این منطقه زیبا باشیم.‌

او گفت: درحوالی روستای خرو دره‌ای وجود دارد که آب چشمه‌های کوچک و بزرگ درآن جاری است وکال سردر نامیده می‌شود که پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی، خلاف جهت حرکت آبی که درون دره جاری است به چشمه‌های متعدد آب و بخصوص چند چشمه آب گرم می‌رسیم که به آبگرم مرتضی علی معروف است. این اثر طبیعی بسیار زیبا با شماره ۱۹۶ در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است.

عرب ادامه داد: در درون این دره زیبا، یکی از نمونه‌های عالی خلاقیت و دوراندیشی ایرانیان یعنی سد تاریخی شاه عباسی و بنا به قول اهالی طاق شاه عباسی نیز قرار گرفته که با شماره ۳۱۰۷۷ در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما