شناسهٔ خبر: 67492375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ماریا زاخارووا:

لفاظی کی‌یف درباره صلح ادا و اطوار و تظاهر است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که لفاظی کی‌یف درباره صلح چیزی جز تظاهر نیست زیرا اوکراین گوش به فرمان غرب است و همچنان به‌دنبال اجرای اوامر غربی ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نحوه پاسخگویی اوکراین به پیشنهاد آتش‌بس ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت که رژیم کی‌یف و لفاظی‌اش درباره صلح تظاهر است.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: تمام آن لفاظی‌ها درباره صلح، سرپوش و حیله‌، فریبکاری و خدعه، کلیشه و اطوار است. کلماتی انتزاعی که طوطی‌وار حفظ کرده و می‌گویند در حالی که تنها یک هدف وجود دارد و آن هم غرب به آنها دیکته کرده است؛ «تحمیل شکست راهبردی به روسیه.»

اوربان پس از مذاکرات دیروز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف، پیشنهاد داد که اوکراین به عنوان گامی در راستای آغاز مذاکرات با روسیه به منظور حل و فصل جنگ، به برقراری یک «آتش‌بس» فکر کند. با این حال، زلنسکی که در نشست مطبوعاتی مشترک با اوربان شرکت کرده بود، در همان نشست از اشاره به این پیشنهاد خودداری کرد!

ایگور ژوفکووا، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین اندکی بعد گفت که کی‌یف از پیشنهاد صلح اوربان یاداشت‌برداری کرده اما معتقد است که چنین طرح‌هایی را نمی‌توان به طور مجزا از سایر ابعاد توافق، بررسی کرد.

نظر شما