شناسهٔ خبر: 67491145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعطای ۸۰ هزار وام حمایتی در بهار ۱۴۰۳

تعداد وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ برای کمک به مردم اقصی نقاط کشور از مرز ۸۰ هزار فقره گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، پرداخت وام‌های حمایتی از محل منابع قرض‌الحسنه و تسهیلات از محل منابع عادی این بانک در بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ با سرعت بیشتری ادامه یافت و مجموع تعداد این پرداخت‌ها به ۸۰ هزار و ۲۰۰ فقره رسید و بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک به آن تخصیص یافت.

بنابراین گزارش، عملکرد وام‌های قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران در فصل بهار سال جاری نشان از پرداخت ۵۴ هزار و ۷۶۲ فقره انواع وام‌های قرض‌الحسنه به ارزش ۸۳ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال دارد. علاوه بر این ۲۵ هزار و ۴۳۷ فقره تسهیلات تکلیفی از محل منابع عادی به ارزش ۳۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال به متقاضیان در قالب اقدام ملی مسکن، ودیعه مسکن اقدام ملی، مسکن روستایی و مسکن ایثارگران به معرفی‌شدگان پرداخت شده که درمجموع ۸۰ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به واجدان شرایط پرداخت شده است.

پرداخت انواع وام قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج و تهیه جهیزیه، فرزندآوری، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، درمان، ستاد دیه و سایر وام‌های ضروری و همچنین مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مشارکت مدنی در نهضت ملی مسکن، ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، ساخت و خرید مسکن ایثارگران، از دیگر اقدامات بانک در راستای پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در مدت یاد شده بوده است.

توجه و اهتمام بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک مردمی و بازوی عملیاتی در طرح‌های کلان دولت موجب همراهی بانک در پرداخت تسهیلات حمایت و تکلیفی به ویژه وام‌های قرض‌الحسنه بوده و در برخی سرفصل‌ها از جمله وام ازدواج به مراتب بیش از تکالیف قانونی پرداخت شده است.

نظر شما