شناسهٔ خبر: 67491049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم :

حضور مشاوران امور زنان در جلسات تصمیم‌سازی دانشگاه‌ها الزامی شد

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: آیین‌نامه‌ای با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده که حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ ها لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، فخرالسادات نصیری در نشست دبیران مناطق ۱۰گانه امور زنان و خانواده وزارت علوم که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رییس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و بایستی از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی بهره گرفت، گفت: در آیین‌نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است، نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آیین‌نامه‌ مربوطه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت: تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیات علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

نصیری ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه ۹ متفاوت باشد.

نظر شما