شناسهٔ خبر: 67490444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

بایدن: در طول مناظره با ترامپ داشت خوابم می‌برد / عملکرد من خیلی بد بود؛ دلیلش ۲ سفر خارجی پیش از مناظره بود

«عملکرد من خیلی بد بود، اما می‌دانید من ۲ بار در ژوئن و پیش از مناظره سفر خارجی داشتم که اختلاف زمانی زیادی داشتند. وقتی از سفر‌ها برگشتم به توصیه‌های رئیس دفترم گوش ندادم و برای همین در زمان مناظره داشت خوابم می‌برد. این توجیه نیست، اما توضیح است.»

صاحب‌خبر -
روزنو :

بایدن: در طول مناظره با ترامپ داشت خوابم می‌برد / عملکرد من خیلی بد بود؛ دلیلش ۲ سفر خارجی پیش از مناظره بود

جو بایدن اعتراف کرد که عملکردش در مناظره ریاست جمهوری پنجشنبه گذشته با ترامپ بهترین عملکرد او نبوده است، اما علت آن را خستگی ناشی از ۲ سفر خارجی در اوایل ماه ژوئن دانست.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ این کشور در پی مناظره نه چندان مناسبش با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در ۲۷ ژوئن با سوالات زیادی روبرو شده است به طوریکه روز سه‌شنبه یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات علنا از وی خواست تا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در ویرجینیا اعتراف کرد که مناظره‌اش با ترامپ اصلا خوب نبوده و بهترین عملکرش را نشان نداده است.

وی در جمع حامیان مالی خود گفت: «عملکرد من خیلی بد بود اما می‌دانید من ۲ بار در ژوئن و پیش از مناظره سفر خارجی داشتم که اختلاف زمانی زیادی داشتند.»

رئیس‌جمهور ۸۱ساله آمریکا ادامه داد: «وقتی از سفرها برگشتم به توصیه‌های رئیس دفترم گوش ندادم و برای همین در زمان مناظره داشت خوابم می‌برد. این توجیه نیست، اما توضیح است.»

بایدن ماه گذشته طی ۲ سفر جداگانه در فاصله ۲ هفته‌ای به فرانسه و ایتالیا رفت و در بازه زمانی یک شبانه‌روز از نشست گروه هفت در منطقه «باری» در ایتالیا پرواز کرد تا در جمع‌آوری کمک‌های مالی با باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در لس‌آنجلس در ۱۵ ژوئن قبل از بازگشت به واشنگتن شرکت کند.

وی سپس ۶ روز در کمپ دیوید بود تا خود را برای مناظره ۲۷ ژوئن آماده کند. در واکنش به این خبر، دونالد ترامپ در اولین اظهار نظر از مناظره‌اش با بایدن گفت: بایدن یک هفته را در کمپ دیوید گذراند تا برای مناظره آماده شود و قوانین، تاریخ و ناظرانی را که می‌خواست به دست آورد، اما به نظر نمی‌رسید که به مهارت‌های او کمک کرده باشد.

مقامات کاخ سفید علت ضعف عملکرد بایدن در جریان مناظره را سرماخوردگی می‌دانند. بایدن در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی روز سه‌شنبه به این بیماری اشاره نکرده بود.

نظرسنجی جدید رویترز - ایپسوس که سه‌شنبه انجام شد، نشان داد که از هر سه دموکرات، یک نفر فکر می‌کند بایدن پس از مناظره باید به رقابت مجدد خود پایان دهد، اما گفتند که هیچ دموکرات منتخب برجسته‌ای در رقابت فرضی با ترامپ بهتر از بایدن عمل نمی‌کند.

در این نظرسنجی ۲ روزه همچنین مشخص شد که ترامپ ۷۸ساله و بایدن ۸۱ساله همچنان حمایت ۴۰ درصد از رای‌دهندگان را در اختیار دارند و بایدن از زمان برگزاری این مناظره جایگاهش را در میان رای‌دهندگان از دست نداده است.

انتخابات آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

نظر شما