شناسهٔ خبر: 67488037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ اراک نیازمند همکاری تمام نهادها در سطح ملی است

منیرالسادات جان بزرگی

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ استان مرکزی گفت: تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ به عنوان موزه منطقه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در سطح ملی است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، علی دارابی روز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در بازدید از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ اراک گفت: تکمیل  و راه‌اندازی موزه بزرگ در گرو همپوشانی و تعامل  تمامی نهادها و دستگاه ها در سطح ملی بوده و امید است طبق برنامه و پیشنهاد اعتباری این موضوع پیش برود و وارد مدار گردشگری منطقه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این موزه سال ۱۳۹۱ کلید خورده است، بیان کرد: اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها، مناسب موزه داری نیست، با تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.

او با بیان اینکه موزه بزرگ ‌اراک در بخش‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و فرهنگی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پروژه موزه بزرگ اراک تاکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

محمود مرادی نراقی در خصوص بازدید امروز از پروژه و روند ساخت عنوان کرد: تاسیسات داخلی موزه کار شده، روند کار و پیشرفت پروژه تاکنون مطلوب بوده است و در طول چند سال اخیر اعتبار درخواست شده تخصیص یافته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز می توان کار را تسریع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما