شناسهٔ خبر: 67486442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انتقاد 12 مقام دولتی سابق آمریکا از بایدن/ حمایت از اسرائیل، همدستی در کشتار غزه است

اقتصادنیوز: 12 مقام سابق دولتی آمریکا، از سیاست حمایتی این کشور در قبال اسرائیل انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  12 مقام دولت جو بایدن که پیش از این در اعتراض به حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل استعفا کرده بودند، با صدور بیانیه مشترکی بر انتقادات خود از ادامه این سیاست تأکید کردند.

به نوشته روزنامه هاف‌پست، (هافینگتن پست سابق) در این بیانیه آمده است: «سیاست بایدن در قبال غزه شکست خورده و امنیت ملی را تهدید می‌کند؛ حمایت آمریکا از اسرائیل و تأمین سلاح برای آن، همدستی در عملیات کشتار و گرسنگی در غزه است». آن‌ها استدلال کردند که این سیاست موجب انسانیت‌زدایی هم از مسلمانان و هم از یهودیان شده است.

این مقامات سابق دولتی همچنین تأکید کردند که سیاست دولت جو بایدن در قبال اسرائیل، موجب «بی اعتباری آمریکا» در سراسر جهان شده است.

آن‌ها تأکید کردند که دولت جو بایدن سیاست را بر عدالت ترجیح می‌دهد و این چیزی نیست که در سال 2020 به خاطر آن به بایدن رأی داده بودند.

این 12 نفر شامل چهار مقام سابق وزارت خارجه، 3 مقام ارتش، یک مقام آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و چهار نفر از کارکنان سیاسی دولت بایدن می‌شود و به نوشته هاف پست، این بیانیه نشان می‌دهد که آن همچنان از تریبون‌های عمومی به چالش کشاندن دولت بایدن در ارتباط با حمایت‌هایش از اسرائیل ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها:

نظر شما