شناسهٔ خبر: 67486353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

شفیعیان: پزشکیان دولت سوم خاتمی است | نظام‌الدین موسوی: جلیلی شباهت زیادی به دولت احمدی‌نژاد و رئیسی دارد

نظام‌الدین موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه شما تایید می‌کنید که پزشکیان دولت سوم روحانی است یا خیر؟ بیان کرد: هیچ دولتی ادامه دهنده راه دولتی دیگر نیست، تنها شباهت رویکردی منجر به انتصاب افراد به دولت‌ها می‌شود. به عنوان مثال رویکرد جلیلی در سیاست خارجی، مردم‌گرایی و عدالتخواهی شباهت زیادی به دولت احمدی‌نژاد و بخش‌هایی از دولت رئیسی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، برای دومین بار در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران، ادامه رقابت‌ها میان دو نامزد (سعید جلیلی و مسعود پزشکیان) به دور دوم کشیده شده است؛ روندی که نخستین بار در سال ۸۸ میان اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد رقم خورد و علی‌رغم انتظارها با پیروزی محمودی احمدی‌نژاد به پایان رسید.

بنابر گزارش تابناک، پیروزی احمدی‌نژاد با ابهامات متعددی از جمله اینکه دلیل روی گردانی مردم از هاشمی رفسنجانی و استقبال از احمدی‌نژاد چه بود؟ همراه شد.

نظام‌الدین موسوی در این باره گفت: نتیجه انتخابات سال ۸۴ متاثر از دلایل مختلفی است. نارضایتی مردم از شکاف به وجود آمده در زمینه مجادلات سیاسی، اقتصادی نادیده گرفتن وجه عدالت‌خواهی و ... از جمله آن است.

علی اصغر شفیعیان نیز در این زمینه ضمن تایید صحبت‌های موسوی بیان کرد: دلیل پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۴ ناشی از چهره‌ مردمی، ضد فقر و ضد فسادی بود که از او ساخته شده بود. در مقابل هاشمی رفسنجانی بود که با تبلیغات رنگین و هزینه‌کرد کلان تبلیغاتی به میدان رقابت آمده بود تا به نفع طبقه متوسط حکومت کند.

وی گفت: بنابراین چهره‌های ساخته شده از این دو فرد مردم را به سمت و سوی استقبال از احمدی‌نژاد کشاند و در نهایت وی پیروز رقابت‌ها شد.

پزشکیان دولت سوم خاتمی است

شفیعیان درباره شباهت‌های احمدی‌نژاد با هر یک کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از لحاظ ساده زیستی و عدالت طلبی هر دونامزد شبیه به یکدیگر هستند، ویژگی که قالیباف نداشت.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که جلیلی نماینده جریانی است که حاصل هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی است. اما پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی می‌باشد. دولتی که بهترین دستاوردهای اقتصادی را برای کشور رقم زد. بنابراین پزشکیان بیش از آنکه تکرار دولت روحانی باشد تکرار دولت خاتمی به حساب می‌آید.

موسوی نیز در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر آنکه شما تایید می‌کنید که پزشکیان دولت سوم روحانی است یا خیر؟ بیان کرد: هیچ دولتی ادامه دهنده راه دولتی دیگر نیست، تنها شباهت رویکردی منجر به انتصاب افراد به دولت‌ها می‌شود. به عنوان مثال رویکرد جلیلی در سیاست خارجی، مردم‌گرایی و عدالتخواهی شباهت زیادی به دولت احمدی‌نژاد و بخش‌هایی از دولت رئیسی دارد.

وی ادامه داد: درباره رویکردهای پزشکیان نیز چنین برآورد می‌شود که دیدگاه چپی دارد و حتی در اولین مصاحبه تلویزیونی نیز که چنین رویکردی نداشت و در واقع خود حقیقی‌اش را به نمایش گذاشت با واکنش‌های منفی از طرف طرفداران اصلاح طلبش مواجه شد.

موسوی گفت: اما سپس با اصلاح رویکرد خود چنین القا کرد که تکرار دولت سوم روحانی است. این موضوع درباره جلیلی نیز چنین برداشت می‌شود که تکرار دولت اول احمدی‌نژاد و دولت سه ساله شهید رئیسی می‌باشد.

شفیعیان در واکنش به شباهت احمدی‌نژاد و جلیلی گفت: جلیلی هرگز اقتدار احمدی‌نژاد را ندارد و تصویری که تا این لحظه از وی بروز پیدا کرده، دبیری وی در شورای امنیت ملی زمان احمدی‌نژاد است که نتیجه آن توقف ۵ ساله پرونده هسته‌ای است و با آغاز شدیدترین تحریم‌ها علیه کشور همراه شد.

موسوی در واکنش به صحبت‌های شفیعیان گفت: اتفاقا آقای جلیلی اقتدار احمدی‌نژاد را دارد و اگر قرار بر مقایسه عملکرد سیاست خارجی باشد می‌توان گفت به همان میزان که جلیلی اقدامی نکرده است ظریف هم دستاوردی نداشت! بنابراین این مقایسه نمی‌تواند درست باشد.

شفیعیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره وعده‌های پزشکیان مبنی بر رفع فیلتر و ... گفت: پزشکیان هیچ وعده‌ای تاکنون نداده است. وی صرفا بیان داشت که افراد منتسب در جایگاه‌هایی که قدرت تصمیم گیری دارند را طوری انتخاب می‌کند که قادر به تحقق وعده‌های ما باشند.

وی افزود: پزشکیان تنها کسی است که درباره گشت ارشاد موضع‌گیری صریح داشت و مخالفت خود را بیان کرد.

وی در پاسخ به این‌ سوال که پس ماجرای امضای پزشکیان در نامه مجلس مبنی بر استقرار گشت ارشاد چیست؟ گفت: چنین نامه‌هایی در مجلس متعدد رد و بدل می‌شود و قابل بررسی است.

شفیعیان تصریح کرد: پزشکیان همواره نسبت به برخوردهایی که گشت ارشاد با مردم دارد موضع‌گیری کرده است. مصداق بارز آن جریانات ۸۸ بود که ایشان در مجلس تاکید کرد که با مردم وحشیانه برخورد نکنیم. پزشکیان بارها تاکید کرده است که من تخصصی ندارم در بسیاری از زمینه‌ها و این موضوع خود امیدوار کننده است.

نظر شما