شناسهٔ خبر: 67483618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تدابیر وزارت کشور عراق برای ماه محرم و اربعین حسینی(ع)

وزیر کشور عراق با تاکید بر افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در این کشور از فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم‌های ماه محرم و به ویژه اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز سه شنبه دستور فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم‌های ماه محرم و به ویژه برپایی مراسم اربعین را صادر کرد.

وزیر کشور عراق افزود: با برگزاری نشست گسترده‌ای با حضور معاونان، مقامات و مدیران کل این وزارتخانه و شماری از افسران، به گزارش ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ درباره بررسی مهم‌ترین دستاوردهای محقق شده و برنامه‌های آینده تمام تشکیلات وزارتخانه گوش فرا داد.

الشمری در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام تأکید کرد: تدارکات و آمادگی خوبی برای برگزاری مراسم ماه محرم در تمام استان‌های کشور و همچنین برگزاری مراسم اربعین به عنوان یک رویداد مهم که عراق تا چندی دیگر شاهد آن خواهد بود؛ در نظر گرفته شده است.

الشمری با اشاره به توصیه‌های لازم برای توسعه کارهای امنیتی و ارزیابی فعالیت و کارهای افسران انتظامی و فعال‌سازی نقش نظارتی در همه بخش‌ها، بر تکمیل پروژه‌های زیربنایی، تداوم خدمات‌رسانی به شهروندان و استفاده از فناوری‌های روز به‌ویژه در حوزه‌های تامین امنیت مرزها، ترافیک و ثبت احوال شهروندان، آمادگی مراکز پلیس و مبارزه با مواد مخدر و داروهای روانگردان تاکید کرد.

الشمری در ادامه بر حمایت وزارت کشور از تجهیز بخش‌های مختلف به ابزارها و سلاح‌های مورد نیاز و سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی و همچنین مسئولیت‌پذیری و انجام کارها به شکل بهینه، انجام تلاش‌های اطلاعاتی و تقویت امنیت و ثبات و مبارزه با فساد و رشوه و جلوگیری از سوء استفاده از شغل‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما