شناسهٔ خبر: 67483139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

الزامات طرح ساماندهی کارکنان دولت چیست؟

"طرح ساماندهی کارکنان دولت" به منظور تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و از بین بردن واسطه‌ها بین نیروهای شرکتی، طرحی، حجمی و ... به تصویب رسیده است. با اجرا شدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، استخدام در دستگاه‌های اجرایی بصورت رسمی و پیمانی صورت می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

الزامات طرح ساماندهی کارکنان دولت چیست؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، جهت ایجاد امنیت شغلی کارکنان در صحن علنی مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان منتقل شده است. اصلاحیه‌های لازم طرح ساماندهی بیش از 5 بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، انجام و مجدد برای تایید ارسال شده است.

 هیات مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت بار مالی، طرح ساماندهی را مجددا در کمیسیون اجتماعی مطرح و با رای قاطع به صحت علنی فرستاد. نمایندگان با اصرار بر تصویب این طرح، خواستار بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند.

 لازم به ذکر است: تمامی ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت رفع شده و این طرح هیچگونه ایراداتی ندارد.

با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد و طرف قرارداد کارکنان دستگاه‌های متبوع خواهد بود.
 
زمان بررسی طرح ساماندهی
 طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پس از رای‌گیری اردیبهشت ماه 1403 در کمیسیون اجتماعی مجلس، به صف بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام راه یافته است و ریاست این مجمع موافقت خود را با این طرح اعلام کردده است.

به نظر می‌رسد طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی به تصویب برسد و کار خاتمه یابد.

 یادآور می‌شویم: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نه تنها هیچ بار مالی برای دولت به همراه ندارد، بلکه فقط شرکت‌های واسطه تامین نیروی انسانی را حذف می کند و باعث صرفه جویی در منابع می‌شود.
 

بر اساس اصلاحات طرح ساماندهی کارکنان دولت، موارد زیر از الزامات این طرح می‌باشد:

 دستگاه‌های اجرایی مشمول این طرح، موظف هستند با نیروهای شرکتی که بصورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال 1401 در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال 1402 و 1403 نیز در همان دستگاه مشغول به خدمت هستند و در صورتی که مازاد بر نیاز نباشند، قرارداد مستقیم بی‌واسطه موقت یک ساله بر اساس مقررات قانون کار یا قراردادکار معین منعقد و در صورت نیاز، به تمدید آن اقدام کنند.

تبدیل وضعیت این کارکنان شرکتی با رعایت مقررات گزینش، پس از پایان مدت قراردادشان با شرکت تأمین نیروی انسانی طرف قرارداد، خواهد بود.

نظر شما