شناسهٔ خبر: 67482677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسن نتاج:

معضل امحاء زباله در بابل حل نشده است/ضرورت ورود وزارتخانه‌هاي کشور و جهادکشاورزي براي رفع اين مشکل

صاحب‌خبر -
معضل امحاء زباله در بابل حل نشده است/ضرورت ورود وزارتخانه‌هاي کشور و جهادکشاورزي براي رفع اين مشکل
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بابل در مجلس دوازدهم، با اشاره به امحاء و دفن زباله‌ها به روش‌ غیربهداشتی به عنوان یکی از معضلات این منطقه از وزارتخانه‌های کشور و جهادکشاورزی خواست تا در جهت رفع این مشکل با اختصاص فضای جدید به منظور دفن زباله به روش کاملا بهداشتی ورود کنند.

حسن حسن نتاج درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دلیل تذکری که در صحن به وزیر کشور در خصوص معضل دپوی زباله در بابل داده بود، گفت: یکی از چالش‌های شهرستان‌های استان‌های شمالی از جمله بابل امحاء و دفن زباله‌ها به روش‌های غیربهداشتی است کمااینکه در محل دفن زباله با انباشتی از زباله‌ها مواجه هستیم.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این مشکل از گذشته وجود داشته و تاکنون راهکاری اساسی برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه نشده است و این در حالی است که مردم این منطقه به شدت از انتشار بوی نامطبوع ناشی از این زباله‌ها و نفوذ شیرابه به سفره آب زیرزمینی که سلامت آنها را به خطر انداخته است، گلایه دارند به همین دلیل به دادستانی شکایت کردند که در پی آن دستور مسدودسازی فضای اختصاص‌یافته به دفن زباله‌ها صادر شد.
وی یادآور شد: البته این یک راهکار موقتی است که همچون مسکن عمل می‌کند و لازم است وزارت کشور در جهت رفع این معضل پیگیری کند تا وزارت جهاد کشاورزی فضای جدیدی برای دفن زباله در اختیار شهرداری قرار دهد تا زباله‌ها به روشی کاملا بهداشتی که مانع از ایجاد نارضایتی بین مردم شود، امحاء شود.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: متاسفانه برغم پیگیری‌های مکرر و تذکراتی که را برای رفع این معضل به مسئولان مربوطه دادیم، همچنان مشکل حل نشده است بنابراین قطعا رفع این معضل را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد./
پایان پیام

نظر شما