شناسهٔ خبر: 67482547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دیدار و رایزنی السودانی با سخنگوی تشکیلات خودگردان

اقتصادنیوز: نخست وزیر عراق با سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره آخرین وضعیت نوار غزه تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه میزبان نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بود. در این دیدار سفیر فلسطین در بغداد نیز حضور داشت.

خبر مرتبط
اظهارات السودانی در دهمین سالگرد تاسیس حشد الشعبی

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر مسئولیت‌پذیری خود و دولت عراق برای تکمیل روند مسیر شهدا گفت که حشد شعبی از مسیر و ایفای نقش تاریخی منحرف نخواهد شد.

در جریان این دیدار، ابو ردینه، نامه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به السودانی تحویل داد.

محمود عباس در این نامه از دولت و ملت عراق بابت مواضع در حمایت از فلسطین و ملت آن و تداوم ارسال کمک ها به اهالی غزه که در معرض تعرضات آشکار از سوی نیروهای اشغالگر قرار دارند، تشکر کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار بار دیگر بر موضع ثابت و اصولی عراق، در حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در اراضی اشغالی در راستای دستیابی به استقلال و آزادی و تاسیس کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

السودانی افزود: تداوم حملات وحشیانه به غزه همبستگی تلاشهای عربی و اسلامی برای توقف این حملات و ممانعت از تداوم جمعی صدها هزار بی گناه را می طلبد.

نخست وزیر عراق بر تداوم تلاش‌های بغداد برای کاهش رنج غیرنظامیان محاصره شده تاکید کرد.

السودانی همچنین تاکید کرد که جامعه بین المللی و کشورهای بزرگ نیز باید به نقش قانونی و اخلاقی خود برای توقف این جنایت رژیم صهیونیستی عمل کنند.

نظر شما