شناسهٔ خبر: 67481155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پشت و روی اینترنت این روزها پشت و روی اینترنت این روزها

فرارو- ۲۳ خردادماه بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در حضور خبرنگاران از ارائه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای دنبال کردن اخبار مربوط به انتخابات خبر داد. این خبر حاکی از آن بود که دولت بنا دارد با این هدیه دسترسی مردم به اطلاعات و به ویژه اخبار مربوط به انتخابات را تسهیل

صاحب‌خبر -

فرارو- ۲۳ خردادماه بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در حضور خبرنگاران از ارائه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای دنبال کردن اخبار مربوط به انتخابات خبر داد. این خبر حاکی از آن بود که دولت بنا دارد با این هدیه دسترسی مردم به اطلاعات و به ویژه اخبار مربوط به انتخابات را تسهیل نماید تا از این طریق نقشی در پرشور کردن انتخابات ایفا کند.


به گزارش فرارو، اما با شروع مناظرات در برخی از شب‌ها شاهد اختلالاتی در اینترنت برخی اپراتور‌ها بودیم. اما شدت این اختلالات هنگامی شدت گرفت که دو نامزد راه یافته به دور دوم یعنی سعید جلیلی و مسعود پزشکیان در آستانه اولین مناظره دو نفره خود در شامگاه دوشنبه ۱۱ تیرماه بودند.

پشت و رو اینترنت این روزها
حال این پرسش مطرح است که چرا در حساس‌ترین برهه سیاسی کشور که مربوط به انتخابات و انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است باید با چنین اختلالی مواجه شویم؟ چرا وقتی که تمام مقامات عالی کشور و از جمله رهبر معظم انقلاب که سخن از مشارکت حداکثری و تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور می‌رانند، چنین اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد؟ یا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشخصا وزیر محترم این نهاد که خود اولین پیشنهاد دهنده اینترنت رایگان برای پیگیری اخبار انتخابات را مطرح کرد، از این وضعیت اطلاعی دارد؟ اگر اطلاع دارد، که حتما هم دارد چه توضیحی برای این وضعیت اینترنت دارند و چه اقدامی برای رفع آن در نظر گرفته اند؟ با توجه به برگزاری دومین مناظره در روز سه شنبه (امشب) آیا باز هم شاهد تداوم اختلالات گسترده در اینترنت خواهیم بود؟


بدیهیست که تنها دستاورد این اختلالات در اینترنت کشور عدم دسترسی شهروندان به گردش آزاد اطلاعات به ویژه اخبار مربوط به انتخابات خواهد بود که با مفهوم جذب مشارکت حداکثری برای شرکت در مهمترین انتخابات کشور همخوانی ندارد. همچنین ایجاد محدودیت در اینترنت، در حال حاضر یکی از بحث‌های مهم در کارزار‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و همچنین نگرانی اساسی مردم در این زمینه است.


این موضوع به حدی در روز‌های اخیر اهمیت پیدا کرده که هر دو رقیب به خوبی می‌دانند کوچکترین گرایش به محدودیت اینترنت می‌تواند آن‌ها را از سبد رای قابل توجهی از مردم محروم سازد.


از اینرو این اختلال‌ها نه تنها می‌تواند تاثیری کاملا منفی بر گردش اطلاعات درست و صحیح در جریان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم باشد بلکه به سادگی می‌تواند به میزان مشارکت در این عرصه سرنوشت ساز آسیب برساند.

منبع: fararu-750522

نظر شما