شناسهٔ خبر: 67479701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجری بی‌بی‌سی خواستار «ترور» ترامپ شد!

یکی از مجریان شبکه بی‌بی‌سی جهانی » خواستار ترور رئیس جمهور سابق آمریکا شد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیوید آروناویچ، مجری انگلیسی شبکه بی‌بی‌سی جهانی در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» خواستار ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شد!

آروناویچ که پس از واکنش‌های گسترده، این پیام خود را پاک و آن را «مزاح» توصیف کرد، در «ایکس» نوشت: اگر جای (جو)بایدن بودم، دست می‌جنباندم و به استناد اینکه ترامپ تهدیدی برای امنیت آمریکاست، دستور قتل او را می‌دادم»!

آروناویچ که مجری برنامه «جلسه توجیهی» در رادیو۴ بی‌بی‌سی جهانی است، این پیام را با «هشتگ SCOTUS» منتشر کرده است که به تاییدیه دیوان عالی آمریکا اشاره دارد. براساس این تاییدیه، روسای جمهور پیشین این کشور بابت اقداماتشان در دوران تصدی کرسی ریاست جمهوری، «مصونیت مطلق» دارند. آروناویچ بعد از پاک کردن این پیام، نوشت که «جمعی از راست‌های افراطی» او را به تحریک به خشونت متهم کرده‌اند.

دیوان عالی آمریکا دیروز در حکمی اعلام کرد که بر مبنای «ساختار قانون اساسی ما که تفکیک قوا را تضمین می‌کند، رئیس جمهور به واسطه استفاده از اختیاراتش ذیل قانون اساسی، نباید تحت پیگرد قرار گیرد و تصمیم‌های او در دوران عهده‌داری این مقام مستلزم حدی از مصونیت قضایی است.»

ترامپ همواره پیگرد قانونی و صدور کیفرخواست علیه وی را تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی و آن را «پاپوش» خوانده که دولت بایدن برای او ساخته است!

نظر شما