شناسهٔ خبر: 67477867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

پیشکسوت سرشناس فوتبال درگذشت

امروز صبح استاد سورتیجی رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال مازندران پس از ماه‌ها تحمل بیماری در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، رئیس هیئت فوتبال مازندران از درگذشت چهره شناخته شده فوتبال مازندران خبر داد و گفت: محمود سورتیجی پیشکسوت شناخته شده فوتبال مازندران پس از ماه‌ها جدال با بیماری صبح امروز در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

رحیم درزی خلردی امروز –سه‌شنبه- اظهار کرد: متاسفانه امروز صبح استاد سورتیجی رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال مازندران پس از ماه‌ها تحمل بیماری در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری درگذشت.

وی افزود: استاد سورتیجی چندی پیش به دلیل نارسایی قلبی عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و طی ماه‌های اخیر نیز دچار نارسایی کلیوی شده بود که متاسفانه امروز این مربی و مدرس اثرگذار فوتبال را بر اثر پیامدهای نارسایی کلیوی از دست دادیم.

رئیس هیئت فوتبال مازندران خاطرنشان کرد: او همیشه دغدغه رشد فوتبال مازندران را داشت و یکی از مشاوران اصلی هیئت فوتبال بود. همواره سعی می‌کردیم در همه امور مرتبط با فوتبال به ویژه مسائل مرتبط با آموزش، استعدادیابی و برگزاری دوره‌های آموزشی از استاد سورتیجی مشورت بگیریم و همیشه نیز با همراهی و دغدغه‌مندی ایشان انتخاب‌های خوبی در این مسیر داشتیم.

درزی خلردی با اشاره به سطح بالای دانش فوتبالی زنده‌یاد سورتیجی گفت: نگاه مدیریتی و دانش فنی بالای زنده‌یاد سورتیجی در کنار اخلاق خوب و روحیه بالا و دغدغه‌مندی‌اش سبب شده بود از او چهره‌ای در فوتبال مازندران ساخته شود که همواره رد پایش باقی خواهد ماند.

وی افزود: دبیر سورتیجی علاوه بر این‌که یکی از دبیران شاخص و اثرگذار ورزش در مدارس مرکز مازندران بود و استعدادهای ورزشی زیادی را کشف کرد و پرورش داد، خدمات ارزنده‌ای هم برای فوتبال مازندران داشت.

رئیس هیئت فوتبال مازندران خاطرنشان کرد: تعداد زیادی بازیکن به فوتبال مازندران و کشور معرفی کرد که برخی از آن‌ها در سطح لیگ برتر و فوتبال ملی و حتی باشگاه‌های خارجی نیز بازی کردند.

درزی خلردی اظهار کرد: علاوه بر تربیت بازیکن، نقش زنده‌یاد سورتیجی در پرورش مربیان فوتبال مازندران هم بسیار پررنگ است. او نخستین مربی مازندرانی بود که دوره‌های مقدماتی مربیگری را در انگلستان فرا گرفته بود. در دوران پیش از انقلاب برای فراگرفتن دانش مربیگری در دوره‌های آموزشی که توسط باشگاه آرسنال برگزار شد حضور یافت و دانش کسب شده‌اش را در مازندران برای پرورش مربیان فوتبال به کار گرفت.

وی با بیان این‌که خدمات و آثار فعالیت‌های سورتیجی همیشه در ورزش و فوتبال مازندران باقی می‌ماند، گفت: با وجود نقش برجسته‌ای که در کشف و پرورش استعدادهای فوتبالی مازندران و ارتقاءِ جایگاه فنی فوتبال این استان داشت، هرگز ادعایی نداشت و همیشه فروتنانه کمک به رشد فوتبال مازندران را دنبال می‌کرد.

زنده‌یاد محمود سورتیجی متولد ۱۳۱۸ بود و طی چند دهه اخیر سرمربیگری تیم ملی فوتبال زیر ۱۳ سال و تیم‌های شموشک نوشهر، ایرسوتر نوشهر، نکاچوب ساری، غنچه ساری و جوان ساری را نیز بر عهده داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما