شناسهٔ خبر: 67476040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اطلاعیه مهم درباره واردات اتوبوس‌های اربعین

اقتصادنیوز:‌ گمرک ایران در اطلاعیه‌ای قواعد واردات اتوبوس (با عمر کمتر از ۵ سال) مخصوص اربعین را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای قواعد واردات اتوبوس از محل مصوبه شماره ۲۴۲۹۷/ ت ۶۲۵۶۷ ه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ هیأت وزیران، توسط کارگزاران معرفی‌شده توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که مورد تأیید دفتر صنایع خودرو وزارت صمت قرار گیرند را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

۱- برای تعرفه‌های ۸۷۰۲۲۰۰۰، ۸۷۰۲۴۰۰۰ و ۸۷۰۲۱۰۰۰ وضعیت نمایندگی با عنوان «اتوبوس‌های اربعین به استناد مصوبه ۲۴۲۹۷/ ت ۶۲۵۶۷ ه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ هیأت وزیران» ایجاد شده است.

۲- در صورت انتخاب بند مذکور در گام یک در پرونده ثبت‌سفارش، مجوز ارزی دفتر صنایع خودرو فعال خواهد شد و مسؤولیت صدور مجوز ارزی بر عهده این دفتر خواهد بود.

*ثبت‌سفارش‌های از محل این بند از کنترل سهمیه واردات معاف است.

*علاوه بر مجوز ارزی فوق، اخذ مجوزهای فنی دفتر صنایع خودرو، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، الزام شناسه کالا و تاییدیه خدمات پس از فروش توسط دفتر فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در ضوابط ثبت‌سفارش از محل این بند لحاظ می‌شود.

۳- محل‌های تأمین ارز مجاز بند مذکور، «صادرات خود»، «صادرات دیگران»، «ارز خود» و «ارز دیگران» خواهد بود. در صورتی که محل تأمین ارز غیر از موارد مذکور انتخاب گردد امکان ادامه فرایند وجود نخواهد داشت.

۴- همچنین بایستی سال ساخت اتوبوس‌ها کمتر از ۵ سال باشد، در غیر این صورت امکان ادامه فرایند وجود نخواهد داشت.

نظر شما