شناسهٔ خبر: 67472796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسینی:

مشکل تامين آب شرب روستاهاي مينودشت، کلاله، رضوانشهر و تالش برطرف شود

صاحب‌خبر -
مشکل تامين آب شرب روستاهاي مينودشت، کلاله، رضوانشهر و تالش برطرف شود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم مینودشت، کلاله، رضوانشهر و تالش در مجلس گفت: مشکل تامین آب شرب روستاهای مینودشت، کلاله، رضوانشهر و تالش برطرف شود.

سید نجیب حسینی ، با اشاره به مشکلات کمبود آب شرب و کشاورزی برای حوزه انتخابیه گفت: یکی از مشکلات روستایی شهرستان های کلاله و مراوه تپه کمبود آب شرب است و مردم این مناطق چندین ساعت در طول شبانه روز آب ندارند.
وی افزود: آب برخی از نقاط روستایی حوزه انتخابیه با تانکر تامین می شود لذا انتظار ما این است که از سد نرم آب چلچای که سد بزرگی است و پیشرفت آن هم مطلوب بوده است لذا باید مسیر آبرسانی به روستاها از این سد مشخص شود تا آب پایداری برای این مردم عزیز تامین کنیم.
این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آبرسانی به شهرستان مینو دشت هم دچار مشکل است که باید این موضوع هم برطرف شود. همچنین باید گفته شود سد نرم آب می تواند آب شرب شرق استان را تامین کند.
حسینی بیان کرد: اگر اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان به پروژه سد نرم آب تزریق شود می توان در آینده ای نزدیک فاز نخست آن را آبگیری کرد. بخشی از زمین های در مسیر سد هستند که باید از مردم خریداری شوند و کار انتقال یک روستاها هم مانده است.
وی گفت: در سد نرم آب دو ردیف وجود داشته است که یک ردیف مربوط به ساخت مخزن سد بوده است و تا حدودی با توجه به کمبود منابع مناسب بوده است اما بخش شبکه آبیاری زمین های کشاورزی تعطیل شده است و هیچ کار نشده است. یکی از کارهای اساسی که دولت باید انجام دهد علاوه بر تامین آب شرب موضوع شبکه آبرسانی به زمین های کشاورزی را هم دنبال کند.
این نماینده مردم در مجلس گفت: بنده به نوبه خودم پیگیری خواهم کرد و البته سازمان برنامه بودجه هم باید مساعدت لازم را داشته باشد تا بحث تامین آب زمین های کشاورزی برطرف شود که این موضوع می تواند بخش زیادی از مشکل بیکاری را حل کند./
پایان پیام

نظر شما