شناسهٔ خبر: 67471675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از یک کلاف سردرگم در جنوب غرب تهران؛

بلاتکلیفی ۸ ساله یک پل در صالحیه/ اخبار خوبی از «وحدت» نمی رسد

بهارستان- بهره برداری از پل «وحدت» در جنوب غرب استان تهران در حالی هشت ساله شده و خبری از افتتاح آن و رفع ترافیک منطقه نیست که حدود۳۰میلیارد تومان بودجه بیت المال در این پروژه رها شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - ذبیح الله اصغری: «پل وحدت به زودی افتتاح می شود»، این مطلب را ۱۸ مهر ۱۴۰۰ یعنی حدود سه سال پیش معاون وقت هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در حاشیه مراسم معارفه شهردار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر بیان کرد و افزود: در نشستی خدمت استاندار تهران و معاونت سیاسی موضوع پل مطرح و پیگیری شد.

عبدالرضا چراغعلی گفت: طرح نقشه دو تقاطع دیگر نیز که جزو مصوبات حوزه ترافیک بود را هم در جلسه با استاندار تهران آوردند و کار در حال پیگیری و در جریان است، بخشی از دوستان که منتقد افتتاح این پل هستند، می‌گویند، دو تقاطع دیگر نیز راه اندازی شود، که مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: البته بنده به عنوان مسئول می گویم، افتتاح این پل هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و ما می‌توانیم، با همین شرایط این پل را به بهره برداری برسانیم، تصمیم بر افتتاح این پل یک تصمیم استانی است و هیچ مسئول شهرستانی نمی‌تواند مقاومت در برابر این افتتاح کند، از سوی دیگر این بحث یک مبحث فنی، مهندسی و شهرسازی است و کارهای فنی نیز انجام شده و به زودی افتتاح می‌شود.

از وعده معاون وقت استاندار تهران برای افتتاح پل وحدت نزدیک به سه سال می‌گذرد و خبری از افتتاح این پل که صالحیه به واوان را متصل کرده و از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری صالحیه بوده است، نیست.

ماجرای پل وحدت چیست؟

عملیات احداث پل «وحدت» به طول ۹۶۰ متر حدود هشت سال پیش و در سال ۱۳۹۵ در زمان شهردار اسبق این شهر به منظور تسهیل در تردد خودروها و کاهش بار ترافیکی صالحیه آغاز شد.

ساخت این پل طبق طرح جامع ابلاغی در سال ۱۳۹۵ و تأیید مشاور پروژه، مسیر صالحیه به واوان به عنوان شریان درجه یک تعریف و اجرای آن به منظور ایجاد دسترسی جدید و رفع گره ترافیکی و تسهیل در تردد شهروندان در دستور کار شهرداری صالحیه قرار گرفت و عملیات عمرانی این پروژه با اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی شروع شد و اکنون با پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی بلاتکلیف رها شده است.

بلاتکلیفی ۸ ساله یک پل در صالحیه/ اخبار خوبی از «وحدت» نمی رسد

این پل به منظور وحدت بین دو شهر هم مرز یعنی صالحیه و واوان احداث و نامگذاری شد، که می‌تواند علاوه بر باز شدن گره ترافیکی برای دو شهر، نقطه شروعی برای اقدامات مشترک شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان بوده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت داشته باشد، اما گفته می‌شود، برخی کارشکنی‌ها مانع افتتاح این پل پس از سال‌ها شده و گویی تعیین تکلیف ۳۰ میلیارد تومان پول بیت‌المال در این کشاکش برای هیچ مسئولی در اولویت نیست.

هر روز مسیر دو دقیقه‌ای را طی ۴۰ دقیقه طی می‌کنیم

یک شهروند صالحیه با ارائه دلایلی منطقی از جمله بهبود دسترسی و ارتباطات بین دو شهرستان بهارستان و اسلامشهر، خواهان افتتاح هرچه سریع‌تر پل وحدت شد و به خبرنگار مهر گفت: واقعاً دلیل این همه تعلل در افتتاح پل وحدت را متوجه نمی‌شوم.

وی گفت: ما هر روز مجبوریم راه دو دقیقه‌ای را ۴۰ دقیقه طی کنیم، چه کسی پاسخگوی این عمری است، که هر روز تلف می‌شود.

شهروند دیگری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: برخی از مسئولین طی همه این سال‌ها این پل را نمی‌بینند، در حالی که با بودجه شهرداری و مردم ساخته شده و در حال فرسوده شدن است و هنوز حتی یک خودرو نیز از روی آن عبور نکرده و کاربردی برای ما ندارد.

وی گفت: تمام پل در محدوده صالحیه اجرا شده و حدود یک وجب از ساخت آن در محدوده واوان قرار دارد، که هیچ اقدامی برای ساخت آن نمی‌شود و ما از مسئولین به ویژه در دولت انقلابی درخواست پیگیری و افتتاح پل را داریم.

مردم از طولانی شدن روند تکمیل و بهره برداری از پل وحدت گلایه مندند

بلاتکلیفی ۸ ساله یک پل در صالحیه/ اخبار خوبی از «وحدت» نمی رسد

نماینده رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مناقشات و بازگشایی پل وحدت صالحیه شد و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید پل وحدت صالحیه به سرعت بازگشایی شود.

حسن قشقاوی با اشاره به اینکه این پل با اعتبارات دولتی احداث و سال‌هاست به حال خود رها شده، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همدلی مسئولان، شاهد بازگشایی هرچه سریع‌تر این پل و استفاده مردم از مزایای آن باشیم.

وی اضافه کرد: پل وحدت می‌تواند نقش مؤثری در حل مشکلات ترافیکی دو شهرستان بهارستان و اسلامشهر ایفا کند و از این رو، تلاش برای رفع موانع و بازگشایی آن امری ضروری است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم از طولانی شدن روند تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه گلایه دارند، اظهار کرد: ما پیگیر حل این مشکل هستیم و امیدواریم با تعامل و همکاری مسئولان شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

پل وحدت برای اتصال بهارستان و اسلامشهر و کاهش بار ترافیکی منطقه بسیار مهم است

شهردار صالحیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بازدید استاندار تهران از پل وحدت گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی پل وحدت به استاندار تهران و معاون وی ارائه شد.

محمد آگاهی مند با اشاره به اهمیت این پروژه برای ارتباط‌دهی دو شهرستان صالحیه و اسلامشهر و کاهش بار ترافیکی در این مناطق، اظهار کرد: شهرداری صالحیه همواره پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از پل وحدت بوده و در این راستا، اقدامات متعددی را انجام داده است.

بلاتکلیفی ۸ ساله یک پل در صالحیه/ اخبار خوبی از «وحدت» نمی رسد

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: مراحل فنی و عمرانی پروژه به طور کامل به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر صدور مجوزهای لازم برای بازگشایی پل هستیم.

شهردار صالحیه ابراز امیدواری کرد که با حمایت و پیگیری‌های استاندار تهران، موانع موجود بر سر راه بازگشایی این پل هرچه سریع‌تر رفع شود و مردم از مزایای این پروژه عمرانی مهم بهره‌مند شوند.

طبق نظر کارشناسان شهری بهره برداری از این پروژه باعث دسترسی آسان و سریع، صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت، تسهیل در عبور و مرور را به دنبال دارد، که مردم شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، اسلامشهر و شهریار می‌توانند از آن استفاده کنند. به نظر می‌رسد، اکنون تکمیل و افتتاح این پل نیازمند پیگیری انقلابی و سریع استاندار تهران است.

به نظر می‌رسد، مسئولین فعلی و سابق بایستی به مردم توضیح دهند، که بر چه اساسی در افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ای با این اهمیت که در آن زمان ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهری و بودجه بیت المال صرف آن شده است، بلاتکلیف رها شده و به بهره برداری نمی‌رسد.

نظر شما